تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گیتس: باور به عدم دخالت ایران در افغانستان مشکل است

رابرت گیتس، وزیردفاع امریکا، روز چهارشنبه مدعی شد که مقادیر "چشمگیری" سلاح ایرانی در افغانستان مشاهده شده است که به گفته وی با توجه به مقدار این سلاح‌ها مشکل بتوان باور کرد که این تسلیحات بدون آگاهی دولت ایران به این کشور آمده باشد.


رابرت گیتس. فرانس پرس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گیتس که در اظهار نظر اخیر خود از متهم ساختن ایران به طور مستقیم خودداری ورزیده بود اظهار داشت که تحلیل‌ها "به خوبی نشانگر این است جریان چشمگیری از این تسلیحات وجود دارد".

وزیر دفاع آمریکا افزود: "با مشاهده این حجم (سلاح) به نظر من مشکل بتوان باور کرد که این تسلیحات به قاچاق یا تجارت مواد مخدر ارتباط داشته باشد و بدون اطلاع دولت ایران(به افغانستان آمده باشد)".


رابرت گیتس با این حال تاکید کرد که وی مدرک مشخص اطلاعاتی از دخالت ایران در این قضیه در دست ندارد. گیتس در ادامه افزود که آخرین تحلیل‌ها، از بررسی خود "سلاح‌ها و مواد منفجره توقیف شده" به دست آمده است.

این در حالی است که نیکلاس برنز، معاون وزیر امورخارجه آمریکا، در مصاحبه با سی ان ان انگشت اتهام را به طور مستقیم به سوی ایران نشانه گرفت و گفت: " این تسلیحات مسلما از سوی دولت ایران (به افغانستان) می‌آید".

نیکلاس برنز سپاه پاسداران ایران را مسئول صدور این تسلیحات به افغانستان دانست.

گیتس: تله های انفجاری "ساخت ایران" است

گیتس: برای هزارمین بار! به دنبال جنگ نیستیم

اعلام آمادگی وزیر دفاع آمریکا برای افزایش همکاری با ایران

پنتاگون از برگزاری کنفرانسی درباره ایران جلوگیری کرد

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)