تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دلیل لغو بازی فوتبال زنان ایران از زبان شهردار برلین

شهردار برلین و رییس حکومت ایالتی این شهر "کلاوس وورایت " روز پنجشنبه 7 ژوئن در برابر مجلس ایالتی برلین اظهار داشت که ایران مانع برگزاری بازی دوستانه با تیم ملی زنان فوتبالیست ایران شده است. وی گفت، ایران نخواست این بازی دوستانه برگزار شود ، چرا که ما حاضر نشدیم تظاهراتی را که قرار بود کنار استادیوم برگزار شود ممنوع اعلام کنیم.


زنان فوتبالیست ایرانی. شینهوا

پیش از این مقامات ایرانی علت سفر نکردن تیم ملی فوتبال زنان را به برلین "اشکالات فنی" اعلام کرده بودند .

چنانکه گفته می‌شود همزمان با برگزاری این دیدار، سازمان نوپایی به نام "زنان علیه بنیاد گرایی" قصد داشت در کنار استادیوم تظاهرات کند. این سازمان در فراخوانی که منتشر کرده بود با اعضای تیم ملی زنان ابراز همبستگی نموده بود و در نظر داشت نسبت به "اوج گرفتن سرکوب‌های خشونت‌بار خیابانی و نقض حقوق بشر در ایران" اعتراض کند.

یکی از سخنگویان این نهاد در گفت و گو با رادیو مولتی کولتی گفته بود که ما با زنان ورزشکاری که با تلاش های پیگیرشان تا به اینجا رسیده‌اند مشکلی نداریم و نمایشگاه عکس هم پیش از برگزاری مسابقه بر پا می شود و خود ما به صورت فردی برای تماشای مسابقه و تشویق بازی کنان به استادیوم می رویم.


تصویر از شینهوا



باشگاه ورزشی کرویتس برگ اعلام کرد که فکسی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده با ذکر چند تاریخ مشخص برای برگزاری مسابقه، و ابراز امیدواری کرد که بازی در آیندۀ نزدیک و حداکثر تا اواسط ژوئیه برگزار شود.

نسرین بصیری برای رادیو زمانه

نظرهای خوانندگان

nazare khasi nadaram faghat khastam sherkat karde basham

-- ehsan ، Jun 12, 2007 در ساعت 08:39 PM

نواميس خود را در معرض ديد بيگانگان بگذاريم به چه قيمتي

-- بدون نام ، Jun 13, 2007 در ساعت 08:39 PM

hamon behtar ke anjam nashod ba in lebashaei ke miposhan abrorizi mishod onham to alman

-- iraj ، Jun 13, 2007 در ساعت 08:39 PM

na hejab bad ast na bedone hejab bodan. ejbar dar poshidane hejab bad ast. agar be 8million nafari ke dar kharej az keshvar zendegi mikonan deghat konim khahim did ke chand % az anha az hejab estefade mikonan.natijegiri ba shoma...

-- saman k ، Jun 15, 2007 در ساعت 08:39 PM

vase hamin omol bazi hast ke ma irani ha hichvaght pishraft nemikonim
chetor zana marda ro mibinan ba short vaghti fotbal bazi mikonan vali vase zana eybe bazi konan ta key ma mikhaym omol ashim ba

-- hichkas ، Jun 15, 2007 در ساعت 08:39 PM

ey baba teme melie marda che goli be sare iran zade ke hala vase zanash bekhaym jaro bahs konim hamash az ye ghomashe che zana che marda akharesh ke vase bakhte oonam ba aberoo rizi

-- hichkas ، Jun 15, 2007 در ساعت 08:39 PM

نمیدانم چرا بعضی ها در این باره خیلی ناراحت می شوند حتی با اینکه پسرند!!! من که خیلی خوشحالم که نشد. فکر می کنم هرکه به اصول و عقاید پایبند باشه خوشحال شده.البته لغو یک بازی که کمه.امیدوارم افزایش پیدا کنه.

-- زهرا سادات ، Jun 30, 2007 در ساعت 08:39 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)