تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"شمخانی: کشورهای همراه آمریکا در حمله را هدف می‌گیریم"

گزارشگر دیفنس نیوز در تهران از دریا دار شمخانی نقل می‌کند که اگر آمریکا به ایران حمله کند، ایران "اهداف ویژه‌ای" را در کشورهای عربی خلیج فارس که به این حمله کمک کرده‌اند، هدف قرار خواهد داد.

این نشریه دفاعی به نقل از وزیر دفاع پیشین و رییس کنونی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گزارش می‌دهد که تحریکات نظامی آمریکا تمامیت ایران را تهدید می کند اما "بیشتر کسانی که از گزینه جنگ سخن می‌گویند به خوبی می‌دانند که ایران از ظرفیت مواجهه با این گزینه برخوردار است".

دیفنس نیوز به نقل از علی شمخانی آورده است: "اظهارات برخی از کشورهای عربی که می‌گویند برنامه هسته‌ای ایران خطر زیست‌محیطی دارد و می‌تواند به مسابقه تسلیحات اتمی دامن بزند، در راستای مشروعیت‌بخشی به تجاوز به ایران است".


دیفنس نیوز از قول وزیر دفاع محمد خاتمی اضافه می کند: "همه حرف‌هایی که درباره اختلاف شیعه- سنی، بلندپروازی‌های توسعه‌طلبانه و سلطه‌جویانه ایران زده می‌شود، درو‌غ‌هایی است که از سوی آمریکا و اسراییل برای جلب پشتیبانی منطقه‌ای و مشروعیت‌بخشی به حمله نظامی به ایران صورت می‌گیرد".

گزارشگر دیفنس ‌نیوز همچنین آورده است که به عقیده شمخانی ایران بسیاری از تحرکات آمریکا را در منطقه با مانع مواجه ساخته است و بر نفوذ خود در افغانستان عراق و لبنان و سرزمین‌های فلسطینی افزوده است.

در همین حال سردار ذوالقدر، جانشین وزیر کشور، نیز نسبت به حمله آمریکا به ایران هشدار داد و اظهار داشت تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه زیر برد سلاح‌های ایران است.

محمدباقر ذوالقدر در بازدید از سازمان عقیدتی سیاسی ناجا گفت: "ایران در طول 28 سال اخیر همه‌ی اقتدار و هیمنه‌ آمریکا را به بازی گرفته و امروز تمام پایگاه‌های آمریکا در منطقه زیر برد سلاح‌های متوسط ماست. امروز اگر کوچک‌ترین خللی در امنیت منطقه و تنگه‌ هرمز و خلیج فارس رخ دهد، قیمت نفت در آن واحد، به بشکه‌ای 250 دلار خواهد رسید و این برای کشورهای اروپایی و آمریکا مرگ اقتصادی و امنیتی را در پی خواهد داشت".

وی افزود: "ممکن است شروع یک شرارت در دست آمریکا باشد اما ادامه و خاتمه‌ آن دیگر در دست او نیست".

نظرهای خوانندگان

مسئله ما ايرانيان هم اتفاقآ همين است كه اين سردارهاي پشت جبهه اي عنوان كرده اند چون اقايان امنيت, اقتصاد, سياست,روابط با كشورهاي ديگر و معيشت ملت و حتا مذهب و اسلامي كه بعنوان چماق سركوب در دست گرفته اند و كلآ همه دنيا را به بازي مسخره اي گرفته اند و انتظار هم دارند دنيا انها را جدي بگيرد. البته مهم نيست كه در اين بازي چقدر اقايان تغلب ميكنند و بازي را براي چند صباحي بيشتر كش ميدهند, اين بازي يك بازنده بيشتر ندارد حتا اگر تمامي كشورهاي خليج فارس را باتش بكشند .در ثاني بازگشت نفت عراق به بازارهاي جهاني ميتواند جاي خالي ايران در بازار را پر كند. چنانچه امريكاييها دغدغه و تشويشي از تخريب و نابودي ايران نداشته باشند امري عادي تلقي خواهد شد در هر جنگي حريفها سعي ميكنند ضرباتي هر سهمگينتر وارد كنند, اما مسئله اينست كه حاكمين و سرداران سپاه چه نفعي از نابودي ايران ميبرند كه اينقدر بر طبل جنگ ميكوبند؟
مردم با چه زباني بايد به شما بگويند كه در جنگي ديگر براي حفظ قدرت شما شركت نميكنند؟
ان ممه را لولو برد سردار جان.

-- zandy ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

متاسفم که از گفتگوی تمدنها به ا ینجا رسیدیم.
وضعیت الان ایران دقیقا شبیه آلمان نازی قبل از جنگه.یه عده نظامی -فا شیست و میلیتاریست همه کاره شدن که دنیا را از لوله تفنگ نظاره میکنن
ما تو دهکده جهانی زندگی می کنیم نه تو جبهه جنگ!!!!!!

-- mehdi ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

Aya Gozareshe defense news etebar darad? har chand sardamdarane jomhouri eslami jangjou talab hastand va baraye sari shodane zohoure emame zaman be khod ejaze midahan ke hame chizo be khouno khak bekeshand vali in matlab ra ham bayad dounest ke bessiari az gozareshgarane gharb ham az in matlab soue estefade mikonand

-- NAM ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

در صورت حمله آمریکا افرادی مثل شمخانی و ذوالقدر قبل از همه به کشورهای دیگر فرار می کنند . این حرفها هم از روی ترس است .
مانند آدمی که در تاریکی سوت می زند تا بر ترس خود غلبه کند .

-- Arash ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

این بهترین راه برای جلوگیری از حمله است. اگر ایران بتواند چاههای نفت کشورهای حوزه خلیج فارس را برای مدت یکسال با موشک های میان برد خود زیر حجم آتش بالا قرار دهد، بطوری که استخراج و صدور نفت کشورهای حوزه خلیج فارس برای شش ماه مختل شود. هیچ دیوانه ای به ایران حمله نخواهد کرد.

حتی جورج بوش

http://amir2b.wordpress.com/

-- امیر مجیری ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

خدا بیامرزد صدام حسین را ! یاد سعید صحاف هم به خیر ! شما زمانه ای ها عزیز کنار عکس چاه مشتعل عکسی از صدام هم میانداختید امریکا در عراق برنده نشد ولی عکس صدام حسین را با شورت در تمام دنیا نشان داد! ...!

-- بدون نام ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

در زمانی که ارتش آمريکا به دروازه های بغداد رسيده بود، سخنگوی صدام خبر پيروزی های پياپی عراق و نابودی ارتش آمريکا ميداد. اين سرداران ميخواهند با همان اسلحه هايی که شاه چهل سال پيش از امريکا خريد و سالهاست امريکا آنها را از رده خارج کرده، بجنگند. و من الله توفيق

-- arman ، Jun 11, 2007 در ساعت 03:52 AM

سلام امنیت دنیا با امنیت ما گره خورده است ودر جنگ باید از هر حربه ای استفاده کرد تا پیروز شد اینقدر از امریکا نترسید مطمئن باشید اگر امریکا می توانست تا حالا حمله کرده بود ما شیران جبهه اماده ایم یا علی.

-- علی ، Jun 14, 2007 در ساعت 03:52 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)