تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

آمریکا دارایی ۴ شرکت ایرانی را مسدود کرد

خزانه‌داری آمریکا دارایی‌های شرکت‌های پارس تراش، فرایند تکنیک، گروه صنعتی فجر و گروه صنعتی میزان را به دلیل "مشارکت در برنامه اتمی و موشکی" ایران مسدود کرد.

به گزارش فرانس پرس، خزانه‌داری آمریکا هرگونه مبادله شرکت‌ها و افرادهای آمریکایی را با این چهار شرکت ایرانی را ممنوع کرده و دارایی این چهار شرکت را در حوزه قضایی ایالات متحده مسدود می‌کند.

استوارت لوی معاون امور تروریسم خرانه داری‌ آمریکا در این باره اظهار داشت "تا زمانی که ایران خواسته جامعه جهانی را برای توقف غنی‌سازی نادیده می‌گیرد و برنامه هسته‌ای خود را ادامه می‌دهد" واشنگتن با شرکت‌ها و افراد مرتبط با این برنامه برخورد خواهد کرد.

شرکت‌های پارس تراش و فرایند تکنیک در قطعنامه 1737 به دلیل ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران در زمینه سانتریفوژ مشمول تحریم شورای امنیت شده بودند. از این شرکت‌ها در گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نام برده شده است.

گروه صنعتی فجر در قطعنامه 1737 "به دلیل مشارکت در برنامه موشک‌های بالستیک" از سوی شورای امنیت تحریم شد.

در همین حال گروه ۸ روز جمعه اعلام کرد که اگر تهران طبق خواسته شورای امنیت، از غنی‌سازی اورانیوم دست نکشد، اقدامات تاز‌های علیه ایران در پیش خواهد گرفت.

هشت کشور صنعتی جهان در بیانیه پایانی خود اعلام کردند: "ما از این واقعیت که ایران تاکنون به تعهدات خویش عمل نکرده متاسفیم".

در ادامه این بیانیه آمده است که "اگر ایران به تعهدات خویش عمل نکند، این کشورها از اتخاذ اقدامات بیشتر پشتیبانی خواهند کرد".

شورای امنیت پس از اینکه ایران مهلت 60 روزه قطعنامه 1737 را برای توقف غنی‌سازی نادیده گرفت، قطعنامه 1747 را علیه ایران تصویب کرد. مهلت 60 روزه این قطعنامه نیز به پایان رسیده است.

نظرهای خوانندگان

تنها راه درست همین است تحریم هر چه بیشتر ایران.........

-- جمال ، Jun 9, 2007 در ساعت 12:47 AM

آقا تحریم کنید . تا ماتحت ما پاره شود . راهی غیر از این نمانده دیگه ...

-- سلمان از اصفهان ، Jun 10, 2007 در ساعت 12:47 AM

تحریم آری جنگ نه

-- بدون نام ، Jun 10, 2007 در ساعت 12:47 AM

1747یا1797برای کسانی که آینده ایران برایشان بی اهمیت است فرقی ندارد .اینها تیشه را به ریشه میکوبند.

-- سیسی ، Jun 10, 2007 در ساعت 12:47 AM

jang Na ! Tahrim Ari !

-- بدون نام ، Jun 10, 2007 در ساعت 12:47 AM

چرا جنگ نه ولی تحریم اری؟تحریم چه کسانی را تحت فشار میگذارد ؟مگرتحریم زندگی خصوصی صدام و اطرافیانش را مختل کرده بود؟مگر جز این است که اگر حمله به عراق صورت نمیگرفت الان صدام همچنان دیکتاتور عراق بود؟اگر واقعا در فکر اصلاح هستید تیشه را به ریشه بزنید نه به ساق و برگ

-- بدون نام ، Jun 10, 2007 در ساعت 12:47 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)