تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

زندانيان دانشگاه اميركبير به هشت تن رسيدند

با دستگیری روز گذشته عباس حکیم‌زاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، و بازداشت علی صابری دبیر این انجمن شمار دانشجویان زندانی این دانشگاه به هشت تن رسید. دور اخیر برخورد با دانشجویان امیرکبیر با غائله انتشار نشریاتی با لوگوی نشریات دانشجویی نزدیک به انجمن اسلامی امیرکبیر آغاز شد. تقریباً همزمان با انتشار این نشریات بسیج دانشجویی امیرکبیر به همراه جمع قابل توجهی از دانشجویان بسیجی که از دانشگاه‌های دیگر تهران فراخوانده شده بودند، تجمع‌ها و درگیری‌هایی را علیه دانشجویان عضو انجمن اسلامی سازمان داد که به ضرب و شتم و مجروح شدن این دانشجویان و ناآرامی چند روزه دانشگاه امیرکبیر انجامید.

در طی تمام این مراحل دانشجویان نزدیک به انجمن و مدیران مسئول چهار نشریه‌، هیچ‌گاه این اتهامات را نپذیرفتند و هم‌چنان بر جعلی بودن نشریاتی که ادعا می‌شد در آنها به مقدسات اسلامی و مقامات جمهوری اسلامی توهین شده است، پافشاری کردند و از مقامات قضایی هم خواستند که عاملان اصلی این جعل را مورد پی‌گرد قرار دهد. جمشیدی، سخنگوی قوه قضاییه در نخستین واکنش رسمی به این ناآرامی‌ها اعلام کرد که قوه قضاییه عاملان انتشار نشریات را که هیچ‌کدام دانشجو نبوده‌اند دستگیر کرده است؛ مدیران مسئول این نشریات این اعلام را تاییدی بر گفته خود گرفتند. پس از آن برخی از نمایندگان مجلس و نیز مراجع قم تاکید کردند که اعلام دانشجویان بر دست نداشتن آنها در این اعمال را باید گواهی شرعی بر بی‌گناهی آنان دانست.

با این‌ همه روزنامه کیهان در خبرهایی متوالی پافشاری می‌کرد که یکی از اعضای انجمن امیرکبیر که پیش از انتشار این نشریات بازداشت شده بود به وجود طرحی "انتحاری" برای ناآرام کردن دانشگاه اعتراف کرده است و این طرح همان انتشار نشریات "موهن" بوده است.

در ادامه پس از آن که قاضی حداد، معاون دادستان تهران (سعید مرتضوی)، قضاوت این پرونده را به عهده گرفت، بازداشت دانشجویان امیرکبیر به اتهام انتشار این نشریات آغاز شد و هر چهار مدیر مسئول این نشریات احمد قصابان، مقداد خلیل پور، پویان محمودیان و مجید شیخپور دستگیر شدند. مجید توکلی از دیگر دانشجویان این دانشگاه نیز پس از احضار به دادگاه بازداشت شد. پس از چند روز احسان منصوری دبیر سیاسی انجمن اسلامی امیرکبیر نیز دستگیر شد. این در حالی است که محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، در مصاحبه مطبوعاتی‌اش در پاسخ به یک خبرنگار خارجی دولت را کاملاً از این دستگیری‌ها برکنار دانست.

در حال حاضر شمار زندانیان دانشگاه امیرکبیر با بازداشت صابری و حکیم‌زاده به هشت تن رسیده است. این درحالی است که حداد قاضی پرونده، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا که پیش از دستگیری صابری و حکیمی‌زاده انجام شده بود گفته بود که دانشجویان بازداشتی را گناهکار می‌داند و دلیلی بر تغییر قرار بازداشت آنها هم نمی‌بیند و این دانشجویان همچنان در بند خواهند ماند.

اعتراض دانشجویان به سخنان احمد‌ی‌نژاد

نظرهای خوانندگان

اگر کلمات " انتحار " و " موهن " و " استکبار " و "سلحشور " و " اغتشاش " و " اذهان عمومی "و امثالهم از فرهنگ لغات بعضی ها حذف میشد معلوم نیست چی داشتن بگن.

-- ثریا ، Jun 8, 2007 در ساعت 10:19 PM

به امید آزادی 8 دانشجوی پلی تکنیکی به خصوص دوست خوبم عباس حکیم زاده

-- دانشجوی امیرکبیر ، Jun 16, 2007 در ساعت 10:19 PM

لطفآ نظرات كارشناسي شده را نمايش دهيد نه صحبت كساني كه خودشان هم مشكل دارند

-- احسان ياوري ، Jun 28, 2007 در ساعت 10:19 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)