تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران سفیر اسپانیا را احضار کرد

ایران سفیر اسپانیا را به وزارت خارجه فراخواند و مراتب اعتراض تهران نسبت به موضع‌گیری مادرید دربرابر تازه‌ترین سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره اسراییل را به اطلاع وی رساند.

به گزارش مهر، ابراهیم رحیم‌پور، مدیرکل غرب اروپای وزارت امورخارجه ایران در دیدار با سفیر اسپانیا در تهران از واکنش دولت اسپانیا به اظهارات تازه محمود احمدی نژاد، در مورد اسراییل ابراز تعجب کرد و آن را اقدامی عجولانه از سوی مادرید خواند.

بر پایه این گزارش سفیر اسپانیا نیز ضمن تاکید بر مناسبات خوب این کشور با ایران همچنین پیشنهاد کرد تهران و مادرید جهت بهبود اوضاع در خاورمیانه با یکدیگر همکاری کنند.

سفیر اسپانیا همچنین گفته است که مادرید برای موفقیت مذاکرات سولانا و لاریجانی تلاش خواهد کرد.

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، روز یکشنبه گذشته در یک سخنرانی به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله خمینی در نهاد ریاست جمهوری گفت "به فضل خدا در آینده نزدیک، شاهد نابودی رژیم فاسد اشغالگر خواهیم بود".

یک روز پس از این سخنان احمدی‌نژاد، مقامات اسپانیایی اعلام کردند که سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور احضار خواهد شد.

از سوی دیگر میگوئل آنگل موراتینوس، وزیر امور خارجه اسپانیا، سخنان محمود احمدی‌نژاد را "ناپذیرفتنی" توصیف کرد.

احضار سفیر اسپانیا از سوی ایران در حالی صورت می‌گیرد که تازه‌ترین دور مذاکرات لاریجانی و سولانا، در کاخ پادشاهی این کشور صورت گرفت.

اظهارات محمود احمدی‌نژاد، بارها دیگر مقامات ایرانی را واداشته‌ است که اذعان کنند که از جانب ایران خطری متوجه اسراییل نیست.

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در کنفرانس امنیت مونیخ صریحا اعلام کرد که ایران خطری برای اسراییل نیست.

در واکنش به اظهارات محمود‌ احمدی‌نژاد، سایت خبری بازتاب که منتسب به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلجت نظام ایران است با اشاره به دور تازه گفتگوهای هسته ای در تحلیلی نوشت :"اظهارات تحریک‌آمیز و وارد کردن برخی موضوعات بدون ضرورت و ارتباط منطقی در مقطع کنونی، می‌تواند تدبیر ایستادگی منطقی نظام را با مخاطره روبه‌رو کند".

"شاهد نابودی رژیم فاسد اشغالگر خواهیم بود"

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)