تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۷ خرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۱۷ خرداد ۱۳۸۶
۷ ژوئن ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

مسقط، عمان: عمان اعلام کرد ۱۲ نفر از شهروندان این کشور بر اثر توفان حاره‌ای گونو جان باخته‌اند. گونو سهمگین‌ترین توفان حاره‌ای‌ست که طی سه دهه‌ی گذشته تاکنون در منطقه‌ی خلیج فارس بی‌سابقه بوده است. تاکنون سه نفر نیز بر اثر این تندباد در ایران جان باخته‌اند.

هایلی‌گندام، آلمان: نشست سران هشت کشور صنعتی سرانجام روز گذشته در میان تنش‌های فراوان در آلمان گشایش یافت. جنگ لفظی روسیه و آمریکا بر این کنفرانس سایه افکنده است. از سوی دیگر طرح‌های آلمان در مقابله با گرمایش زمین و گازهای گلخانه‌ای با مخالفت روبه‌روست.

رفح، نوار غزه: پس از دو هفته آرامش نسبی، درگيری بین اعضای جنبش فتح و نیروهای حماس بار دیگر در نوار غزه از سر گرفته شد. صبح امروز در تازه‌ترین درگیری بین افراد این دو گروه در رفح،‌ در جنوب غزه، يک نفر از اعضای جنبش فتح كشته شد. در این درگیری‌ها ۹ نفر نیز زخمی شدند.

آنکارا، ترکیه: بغداد و آنکارا ورود ارتش ترکیه را به خاک عراق، برای مقابله با شورشیان کرد تکذیب کردند. روز گذشته وزرای خارجه‌ی ترکیه و عراق این گزارش‌ها را بی‌اساس خواندند.

بروکسل، بلژیک: خاویر سولانا،‌ مسئول سياست خارجي اتحاديه‌ی اروپا، دیروز در پارلمان اروپا اعلام کرد احتمال دارد اتحادیه‌ی اروپا نيروهای حافظ صلح را به نوار غزه اعزام کند. سولانا گفت :«پس از سال‌ها بررسی بايد امروز بگويم احتمال اعزام نيروهای حافظ صلح بین‌المللی به نوار غزه بسیار است».

نهرالبارد، لبنان: گروه فتح‌الاسلام امروز تهدید کرد «اگر گلوله‌باران ارتش ادامه یابد نبرد را به بیرون از اردوگاه» خواهد کشید.

لندن، بریتانیا: شش سازمان حقوق بشر روز گذشته فهرستی شامل ۳۹ نفر منتشر کردند که می‌گویند در زندان‌های مخفی سیا در اروپا زندانی بوده‌اند اما نمی‌توانند جای تقریبی این زندان‌ها را حدس بزنند. ایالات متحده می‌گوید هیچ زندانی در زندان‌های مخفی در اروپا ندارد.

اورشلیم، اسراییل: روز گذشته ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، پس از نشست کابینه‌اش در باره‌ی موضوع سوریه گفت: «اسراییل خواستار جنگ با دشمن بزرگش، سوریه، نیست».

مادرید، اسپانیا: نیروهای نظامی اسپانیا خود را برای رویارویی نظامی با گروه جدایی‌طلب باسک (اتا) آماده می‌کند. اتا دو روز پیش رسما آتش‌بس ۱۵ ماهه را تمام‌شده خواند و اعلام کرد نبرد برای کسب استقلال را از سر خواهد گرفت.

داکار، سنگال: با اعلام نتایج انتخابات پارلمانی سنگال، ائتلاف حاکم به رهبری رییس جمهور عبداللای واده،‌ به پیروزی آسانی دست یافت. نیروهای اپوزیسیون انتخابات پارلمانی را تحریم کرده بودند.

سان‌خوزه، کاستاریکا: اسکار آریاس، رییس جمهوری کاستاریکا روز گذشته اعلام کرد کشورش رابطه‌ی دیپلماتیک را با تایوان قطع کرده و در عوض،‌ به فکر تثبیت روابط با چین است.

نظرهای خوانندگان

سلام
خسته نباشید
دوستان عزیز لطفا اگه میشه در صحفه اول سایت خودتون"خانه" تاریخ خورشیدی و میلادی را بگذارید. فکر می کنم که خیلی دقیق تر و بهتر خواهد بود.
با سپاس
اختر

-- اختر ، Jun 7, 2007 در ساعت 09:29 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)