تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزیر کشور: امکان تغییر تاریخ انتخابات وجود ندارد

وزیر کشور امکان برگزاری انتخابات مجلس را در هفته‌ها‌ی نخست اسفند ماه را منتفی دانست و 24 اسفند را زمان قطعی این انتخابات اعلام کرد.

مصطفی پور محمدی اظهار داشت به دلیل اربعین و 28 صفر نمی‌توانیم انتخابات را زودتر برگزار کنیم.

برخی از شخصیت‌ها و گرو‌ه‌های سیاسی نسبت به نبود اطلاع‌رسانی و شفافیت در شمارش آرا در روزهای تعطیل هشدار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی پورمحمدی اظهار داشت: "به دلیل جمعیت انبوهی که در ایام عزاداری عمومی در کشور، شناور و متحرک است و مساجد و فعالان درگیر برگزاری این مراسم هستند، انتخابات خوبی نخواهیم داشت".

وزیر کشور افزود: "تاریخی که وزارت کشور به شورای نگهبان پیشنهاد داد ‪۲۳‬ فروردین ماه ‪ ۸۷‬ بود که شورای نگهبان به علت آنکه برای دور دوم فاصله کمی پیدا شود، با جلو انداختن زمان انتخابات موافقت کرد.


مصطفی پور محمدی . آسیا

پور محمدی یکی دیگر از دلایل انتخاب این تاریخ را چنین برشمرد: "مشکل وزارت کشور برای جلو انداختن زمان انتخابات این است که مسئولینی که مایل به شرکت در انتخابات هستند باید ‪ ۶‬ماه قبل از شروع عملیات ثبت نام، از سمت‌های خود استعفا بدهند که عملا این زمان از ما گرفته شده است".

به گفته پور محمدی این وزارتخانه "پیشنهاد دهنده و پذیرنده" این زمان نبوده است. وی با اشاره به انتقادهایی که در این زمینه صورت گرفته است، اظهار داشت: "قرار نیست تخلفی صورت گیرد و ما امیدواریم همچون انتخابات شوراها، قوانین و مقررات را به خوبی رعایت کنیم".

پورمحمدی گفت: "اگر انتخابات یک هفته زودتر و یا یک هفته بعد نیز، برگزار شود ما سر کار هستیم و شکایت‌ها را بررسی می‌کنیم".

وی با اشاره به تعطیلی روزنامه‌ها در روزهای شمارش آرا گفت: "ما مخالف بازشدن روزنامه‌ها در ایام بین تعطیلات نیستیم، البته سایت‌ها فعال هستند و فضای اجتماعی خیلی فراخ تر و دسترسی عمومی بیشتر است که ما هم در این‌باره مشکلی نداریم".

در تعطیلات نوروز حتی اگر روزنامه‌ها منتشر شوند، به دلیل تعطیلی شرکت‌های پخش‌کننده و نیز تعطیلی روزنامه‌فروشی‌ها، مشکل عدم اطلاع‌رسانی حل نمی‌شود و روزنامه‌های غیر دولتی نیز در صورت انتشار با ضرر هنگفتی مواجه خواهند شد.

روزنامه‌های دولتی، آن هم با تیراژ محدود، پاسخگوی اطلاع‌رسانی پس از انتخابات نخواهد بود.

از سوی دیگر مردم در تعطیلات نوروز بیشتر در سفر و دید و بازدید به سر می‌برند و روزنامه‌ها را کمتر پیگیری می‌کنند.

سایت‌های خبری و حتی خبرگزاری‌ها نیز در نوروز به صورت تمام و کمال فعالیت ‌نمی‌کنند و بسیاری از سایت‌های خارج و داخل نیز فیلتر است.

انتخابات مجلس در آستانه تعطیلی کشور

جدال انتخاباتی زودرس در ایران

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)