تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار احمدی‌نژاد درباره اجرای طرح‌های جدید در منطقه

رییس‌جمهوری ایران به "دشمان ملت‌های منطقه" هشدار داد که "جنایت‌های سال گذشته" را تکرار نکنند.

محمود احمدی‌نژاد در جمع خبرنگاران بدون بردن نام کشوری خاص، از تلاش قدرت‌های بزرگ برای اجرای طرح‌هایی در منطقه سخن گفت: «مجموعه اطلاعات ما نشان می‌دهد آن‌ها در پی اجرای طرح‌هایی برای جبران شكست‌های خود هستند. ما شرایط منطقه را به آن‌ها گوشزد كرده‌ایم تا سر عقل بیایند و شرایط جدیدی را در منطقه ایجاد نكنند.»

رییس‌جمهوری ایران درباره تحریم‌های جدید وضع شده علیه ایران و اصرار آمریکا تأکید کرد: «ایران كشور بزرگی است. به آن‌ها نصحیت می‌كنیم با دم شیر بازی نكنند.»

وی درباره متهم‌كردن ایران به فعالیت‌های تروریستی درعراق گفت، كسانی از صدها فرسنگ دورتر آمده و نیروهای خود را در عراق مستقر كرده‌اند، همسایگان عراق را كه روابط تاریخی با مردم آن دارند، به دخالت در امور عراق متهم می‌كنند.

محمود احمدی‌نژاد در عین حال که از تلاش قدرت‌های بزرگ برای اجرای طرح‌هایی در منطقه خبر می‌داد، گفت: «این قدرت‌ها یك راه بیشتر ندارند كه آن هم دوستی با ملت‌ها و كنار گذاشتن سیاست‌های استكباری است.»

آقای احمدی‌نژاد همچنین درباره پرونده هسته‌ای ایران تصریح کرد که از تحریم‌های تازه ترسی وجود ندارد.
به گفته رییس‌جمهور ایران، پیشرفت در زمینه فناوری هسته‌ای متعلق به همه همسایگان است و کشورهای همسایه ایران نیز در این‌باره ابراز خوشحالی می‌کنند.

رییس جمهوری ایران گفت که حرکت ایران در زمینه فناوری هسته‌ای از این نقطه که بخواهند آن را متوقف کنند، گذشته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)