تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

اوضاع لبنان همچنان ملتهب است

چند تن از شبه نظامیان گروه فتح الاسلام که به محاصره‌ ارتش لبنان درآمده بودند خود را به نیروهای جنبش فتح تسلیم کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خالد العارف، مرد شماره‌ی دو جنبش فلسطینی فتح در لبنان، امروز گفت: «تعدادی از آنها دیروز و امروز سلاح را زمین گذاشتند و خود را به نیروهای جنبش فتح تسلیم کردند». گروه فتح الاسلام هنوز این خبر را تایید نکرده است. جنبش فتح هرگونه ارتباطی را با فتح الاسلام تکذیب می‌کند. اما تأمین امنیت اردوگاه‌های فلسطینیان در لبنان بر عهده‌ی چند گروه فلسطینی و از جمله جنبش فتح است.

اوضاع در لبنان همچنان ملتهب است و ارتش این کشور همزمان در چند جبهه نبرد می‌کند. در اردوگاه نهر البارد، در شمال کشور، نبرد با گروه شبه نظامی فتح الاسلام در هفدهمین روز همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۰۸ قربانی برجای گذاشته است. دولت لبنان اصرار دارد تا تسلیم شدن کامل اعضای فتح الاسلام به نبرد ادامه دهد.

از دو روز پیش، گروه دیگری به نام جند الشام در اردوگاه عین الحلوه، در جنوب این کشور، نبرد تازه‌ای را با ارتش لبنان آغاز کرده است. دیروز طی درگیری‌ها در عین‌الحلوه، دو تن از شبه نظامیان و همچنین دو سرباز لبنانی کشته شدند.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری فرانسه، روز گذشته بمبی در یک اتوبوس در منطقه‌ی مسیحی‌نشین شرق بیروت منفجر شد که به زخمی شدن ۱۰ نفر منجر شد. این بمب، که در منطقه‌ی صنعتی سدالبشریه منفجر شد، چهارمین بمب‌گذاری طی شش هفته‌ی گذشته در پایتخت محسوب می‌شود. مقامات لبنانی بمب‌گذاری‌ها و درگیری در اردوگاه‌ها را با یکدیگر مرتبط می‌دانند.

بیش از ۴۰۰ هزار فلسطینی در ۱۲ اردوگاه لبنان، در شرایطی فقیرانه زندگی می‌کنند و گروه‌های تندرو اسلامگرا در جذب آنها به سوی خود تلاش می‌کنند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)