تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

لاریجانی: ادعای سپر موشکی جوک سال است

علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ادعاهای مقامات آمریکایی را در مورد استقرار سپر موشکی علیه ایران "جوک سال" نامید.
مقامات آمریکایی مدعی هستند که ایران از موشک‌هایی برخوردار است که برای قاره اروپا ایجاد تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، علی لاریجانی در این باره گفت: "این جوک سال است. برد موشک‌های ایران، اصلاً در حد اروپا نیست". او همچنین به خبرنگار این خبرگزاری گفت:‌"این روزها، آمریکایی‌ها از این جوک‌ها زیاد مطرح می‌کنند. برد موشک‌های ایران، اصلاً در حد اروپا نیست و بعید است آنها این مسئله را ندانند. به علاوه، اروپا بزرگترین شریک تجاری ماست و اساساً چه منطقی دارد که ما در حال و یا آینده، آنها را هدف قرار دهیم."

ایالات متحده قصد دارد تا بر خلاف رضایت روسیه، بخش‌هایی از سامانه پدافند ضدموشکی خود را در جمهوری چک و لهستان مستقر کند. واشنگتن می‌گوید که این سامانه برای جلوگیری از تهدیدات موشکی از سوی خاورمیانه بویژه ایران طراحی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پوتین روز یک‌شنبه هشدار داد که در صورتی‌که آمریکا دفاع موشکی خود را گسترش دهد روسیه نیز با موشک‌های خود اهدافی را در اروپا نشانه‌روی خواهد کرد.

Iran calls missile threat to Europe 'joke of the year'

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
1- اساساً آنچه درخور "جوک" ناميدن است، اظهارات مقامات ايرانی است:
سرداران سپاه ادعا می کنند که مناطق مهمی از اتحادي اروپا در برد موشک های ايران است و دبير شورای امنيت ادعا می کند که موشک های ايران به اروپا نمی رسد.
2- برد موشک های خريداری شده از کره شمالی با جنوب فرانسه نيز می رسد.
3- راستی ماجرای "آب نبات" و "در" به کجا رسيد؟؟؟

-- زوربای یونانی ، Jun 5, 2007 در ساعت 01:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)