تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

انتخابات مجلس در آستانه تعطیلی کشور

پس از آن که چهارشنبه هفته گذشته معاون پارلمانی وزارت کشور تاریخ برگزاری انتخابات مجلس هشتم را 24 اسفند ماه 1386 اعلام کرد، سخنگوی شورای نگهبان نیز صبح امروز این تاریخ را تایید کرد. بنابراین به نظر می‌رسد که با این توافق وزارت کشور و شورای نگهبان این تاریخ برگزاری قطعی باشد.

اعلام تاریخ 24 اسفند ماه برای برگزاری انتخابات مجلس از آن رو جالب توجه است که در صورت برگزاری انتخابات در این تاریخ علی‌القاعده کار شمارش و اعلام آرا به تعطیلات نوروز خواهد کشید. به این ترتیب با توجه به تعطیلی مدارس در دو هفته نخست سال 1387، که از حوزه‌های اصلی رای‌گیری و شمارش هستند ضرورتی برای اعلام نتایج آرا وجود نخواهد داشت. از آن گذشته این تاریخ در هر صورت با تعطیلات هفته نخست کارمندان دولت هم زمان خواهد بود که بخشی از مسئولیت شمارش آرا را به عهده دارند. تایید این تاریخ از سوی شورای نگهبان از هم‌اکنون با واکنش‌های مختلف شخصیت‌های سیاسی مواجه شده است.

محمد سلامتی دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، در مصاحبه‌ای با ایلنا گفته است: "کسانی سعی دارند با بهره‌‏برداری از ایام تعطیلات و با استفاده از عدم آگاهی مردم نسبت به روند شمارش و اجرای انتخابات، هزینه رفتارهای سیاسی فراقانونی خود را کاهش دهند... طبیعی است وقتی زمان برگزاری انتخابات با تعطیلات عید مقارن باشد، عملاً مردم به طور کامل و شفاف در جریان روند شمارش آرا و مسائل مربوط به انتخابات قرار نمی‌‏گیرند".

به گفته سلامتی "برخی از دست‌‏اندرکاران امر انتخابات بدشان نمی‌‏آید انتخابات در یک فضای سرد با کمترین هزینه سیاسی و به نفع همفکران‌‏شان تمام شود".

از سوی دیگر اسدالله بادامچیان، قائم‌‏مقام حزب موتلفه اسلامی، در گفت و گو با همین خبر گزاری، گفت: "به طور قطع این دو نهاد [وزارت کشور و شورای نگهبان] همه جوانب امر را سنجیده‌‏اند که روز 24 اسفند ماه را برای برگزاری انتخابات مجلس هشتم اعلام کرده‌‏اند... برگزاری انتخابات در هر تاریخی موافقان و مخالفان خود را دارد، مخالفان بهتر است در یک فضای صمیمانه نظرات خود را با شورای نگهبان و وزارت کشور در میان بگذارند".

وی همچنین هشدار داده است: "مخالفان برگزاری انتخابات مجلس هشتم در روز 24 اسفند بهتر است، این مساله را ابزاری برای کارهای تخریبی خود قرار ندهند".

نظرهای خوانندگان

کسانی که مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند خاءنین به کشور و ملت هستند هرچند که سوابقی درخشان داشته باشند

-- بدون نام ، Jun 2, 2007 در ساعت 03:47 PM

ها ها! فکر کردين!
از اين زرنگ بازی های اين دولت احمدی نژاد خيلی خوشم مياد! نهايت تيز بازی اين دولت. معلولين سياسی عزيز (اصلاح طلبان محترم) هم بهتره به چند نکته توجه کنند:
1. اين بچه زرنگ (الف.ن) زمانی که قدرت دست شما ها بود با تيز بازی ريس جمهور شد، حالا انتظار نداشته باشيد وقتی خودش قدرت رو به دست داره دو دستی بده به شماها. همون زمان بايد "شل ولی خان" جلوی تقلب رو ميگرفت که نگرفت. اين آقا از اين نردبونی که رفته بالا پايين نمياد!
2. دوستان مثل اينکه هنوز ظرفيت های ملت ايرانی برای تحمل ديکتاتوری رو درک نکردن. اين ملت بزرگ با تجربه بيش از 2500 سال زندگی در ديکتاتوری ظرفيت های خيلی زيادی در خودشون ايجاد کردند، تازه کجاش رو ديدين!!! يک انتخابات مجلس که چيز مهمی نيست !!!؟ تازه اول شب شده، "تا سحر گاهان که مينداند که بود من شود نبود!"
3. هنوز مونده تا تاريخ اوج خيانتی رو که شما ها به صورت غير مستقيم و احتمالاً نا خواسته با شل بازی هايتان به دموکرسی تو مملکت کردين بنويسد.

-- kayvan ، Jun 2, 2007 در ساعت 03:47 PM

اين بچه زرنگ (الف.ن) در کامنت اکیوان یعنی کی؟ در ضمن من از این کامنت خیلی خوشم امد

-- بدون نام ، Jun 3, 2007 در ساعت 03:47 PM

تمام اینها حاکی از نوعی عدم اعتماد به نفس و اضطراب خاص این گروه سیاسی است اگر از خودشان مطمئن بودند انتخابات را یک وقتی برگذار کرده بودند و من شکست را برای آنها پیش بینی می کنم.

-- ف.الف ، Sep 14, 2007 در ساعت 03:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)