تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بحران ونزوئلا به اینترنت کشیده شد

کشمکش‌ها بر سر تعطیلی قدیمی‌ترین شبکه‌ی تلویزیونی ونزوئلا به فضای اینترنت نیز کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شبکه‌ی تلویزیونی RCTV پس از تعطیلی به دستور رییس جمهور هوگو چاوز،‌ همچنان برنامه‌ی ۴۵ دقیقه‌ای تحلیل اخبار خود را با عنوان «El Observador» سه نوبت در روز از طریق سایت یوتیوب پخش می‌کند.


اعتراض یک دانشجو در کاراکاس به بسته شدن شبکه آر سی تی وی. رویترز

همچنین این برنامه دو بار در هفته از طریق شبکه‌ی برون‌مرزی کلمبیا و نیز یک سایت رادیوی اینترنتی در میامی آمریکا بازپخش می‌شود.

اما سایت اینترنتی پربازدیدکننده‌ی شبکه‌ی RCTV نیز با حمله‌ی هکرهای فراوانی مواجه شده و پخش صدای آن اغلب همراه با پارازیت است. گفته می‌شود این هکرها از سوی دولت ونزوئلا پشتیبانی می‌شوند.

پل اسفیر، مدیر رادیوی اینترنتی RadioNexx که برنامه‌های شبکه‌ی تعطیل‌شده را بازپخش می‌کند در این باره می‌گوید: «ما تحت حملات شدیدی هستیم و برخی از بهترین سرورهای ما هم با مشکل روبه‌رو شده‌اند».

اما از سوی دیگر، هکرهای هوادار شبکه‌ی RCTV نیز دست به کار شده‌اند و به تلافی روی آورده‌اند. یکی از سایت‌های دولتی ونزوئلا با ناسزاهای مخالفان بمباران شده است. آنها خواستار آزادی حدود دویست نفری هستند که طی هفته‌ی گذشته در تجمعات و تظاهرات مخالف دولت بازداشت شده‌اند. سایت مذکور یک بار نیز به طور کامل هک شد. مدیران سایت این حمله را یک «خرابکاری طراحی شده» می‌دانند. روز گذشته، جمعه، نیز دو سایت دیگر دولتی هک شدند: سایت رسمی پارلمان و سایت سازمان مواد غذایی ونزوئلا.

هفته‌ی گذشته هوگو چاوز از تمدید مجوز شبکه‌ی تلویزیونی RCTV، که قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین تلویزیون خصوصی ونزوئلا محسوب می‌شود، خودداری کرد و این شبکه را به «تحریک مردم برای کشتن رییس جمهور» متهم کرد. ظرف هفته‌ی گذشته، تجمعات متعددی در کاراکاس، پایتخت این کشور، برگزار شد که طی دو روز دوشنبه و سه‌شنبه نزدیک به ۲۰۰ تن از تظاهرکنندگان،‌ که اغلب دانشجو هستند، بازداشت شدند.

نظرهای خوانندگان

کردار و رفتار همه حکومت های دیکتاتوری شبیه هم است...

-- جمال ، Jun 3, 2007 در ساعت 03:27 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)