تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۲ خرداد


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱۲ خرداد ۱۳۸۶
۲ ژوئن ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران،‌ ایران: شورای نگهبان با برگزاری انتخابات مجلس هشتم در تاریخ ۲۴ ‬اسفند ‪ ۸۶‬موافقت كرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ايرنا، سخنگوی شورای نگهبان امروز در جمع خبرنگاران گفت: «ثبت‌نام از داوطلبان نمايندگی هشتمين دوره‌ی انتخابات مجلس از ۱۵ ‬دی ماه به مدت ۷ ‬روز انجام خواهد شد». به گفته‌ی عباسعلی کدخدایی، داوطلبان نمايندگی مجلس بايد شش ماه قبل از شروع ثبت نام از سِمت خود استعفا کنند.

نکا، ایران: روز گذشته دو مرد به اتهام تجاوز و قتل دو دختر هفت و هشت ساله در شهرستان نکا (استان مازندران) در ملأ عام به دار آویخته شدند. در سال جاری میلادی تاکنون ۸۷ تن در ایران اعدام شده‌اند. سال گذشته نیز به گزارش عفو بین‌الملل ۱۷۷ نفر اعدام شدند. جرم‌هایی که در قوانین ایران مستحق اعدام شناخته می‌شوند عبارتند از: قتل، تجاوز، سرقت مسلحانه، ارتداد، کفر و توهین به مقدسات، قاچاق جدی مواد مخدر، ‌زنا، لواط و تن‌فروشی، و جاسوسی.

نهر البارد، لبنان: درگیری بین گروه شورشی فتح الاسلام و نیروهای ارتش لبنان از صبح امروز از سر گرفته شد. سربازان لبنانی امروز پس از شنیده شدن صدای جابه‌جایی ادوات نظامی در داخل اردوگاه فلسطینی‌ها در نهرالبارد، این اردوگاه را به‌شدت گلوله‌باران کردند. ستون‌های دود در مرکز و شمال اردوگاه همچنان قابل رؤیت است. روز گذشته شدیدترین درگیری بین ارتش و گروه فتح الاسلام ظرف دو هفته‌ی اخیر روی داد و طی آن ۱۱ تن از شورشیان و ۵ نفر از سربازان جان باختند. درگیری بین گروه شورشی فتح الاسلام و ارتش لبنان از بیستم ماه مه آغاز شد و تاکنون ۹۳ کشته، از جمله ۳۸ سرباز ارتش لبنان، برجای گذاشته است.

بغداد،‌عراق: تلفات غيرنظامیان در عراق طی ماه مه ۳۰ درصد نسبت به ماه پیش از آن افزايش داشت. بر پایه‌ی آمارهای تایید نشده، در ماه آوريل ۱۶۸۹ غيرنظامی در عراق کشته شدند.

بغداد، عراق: دفتر مقتدا صدر دست‌داشتن سپاه المهدی را در ربوده شدن پنج شهروند بریتانیایی رد کرد. صلاح العبيدی، يکی از نزديکان مقتدا صدر، امروز در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «متهم کردن سپاه المهدی بدون هيچ مدرکی انجام می‌شود». او همچنین افزود: «سطح و شیوه‌ی طراحی این آدم‌ربایی نشان می‌دهد که سازمان‌های اطلاعاتی بين‌المللی در آن دست دارند». نیروهای ارتش آمریکا و انگلیس با همکاری نیروهای عراقی جست‌وجوی گسترده‌ی خود را برای یافتن این پنج انگلیسی ربوده شده همچنان ادامه می‌دهند.

غزه: روز گذشته پیامی تصویری از آلن جانستون، خبرنگار ربوده شده‌ی بی‌بی‌سی در غزه، در اینترنت منتشر شد که طی آن او حال خود را خوب و رضايت‌بخش می‌خواند. جانستون همچنین افزود که ربايندگانش رفتاری مناسب با او داشته‌اند. جانستون در سخنانش نشانه‌ای از زمان پر شذن نوار ابراز نکرد اما یک بار گفت «اینجا در غزه...». گفته می‌شود جانستون را گروه جيش الاسلام ربوده است و در قبال رهایی او آزادی ابو قتاده را از زندان‌های بریتانیا خواستار شده است.

کاراکاس، ونزوئلا: هوگو چاوز، رييس جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد قصد دارد عليه یک شبكه‌ی تلويزيونی خصوصی شکایت کند. تمدید نشدن مجوز سالانه‌ی چند شبکه‌ی تلویزیونی مخالف دولت در ونزوئلا،‌ چندین هفته است که نارضایتی‌هایی را در این کشور پدید آورده است. هفته‌ی گذشته پليس پایتخت با تجمع‌كنندگانی كه به حمايت از یکی از شبكه‌های تلويزيونی تجمع کرده بودند درگیر شد. هوگو چاوز مسئولان شبكه‌ی تلویزیونی گلوبو ويژن را به «تحريک مردم به کشتن رییس جمهور» متهم كرد.

پکن، چین: هوآنگ ژو، معاون نخست وزیر چین، بامداد امروز در ۶۸ سالگی درگذشت.خبرگزاری رسمی شین‌هوا مرگ او را «بر اثر بیماری» اعلام کرد اما گفته می‌شود او مدت‌ها مبتلا به سرطان لوزالمعده بود.

شیکاگو،‌ آمریکا: روز گذشته متخصصان سرطان‌شناسی انجمن خون‌شناسی بالینی آمریکا ضمن انتقاد از کاهش بودجه‌ی پژوهش‌های سرطانی در چهار سال گذشته خواستار تخصیص بودجه‌ای برای ادامه‌ی تحقیقات و کشف داروهایی جدید شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)