تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ابدی‌های ایتالیا تقاضای مرگ کردند

بیش از 300 زندانی حبس ابدی ایتالیا با امضای نامه‌ای از رییس‌جمهوری این کشور درخواست مجازات مرگ کردند.

در این نامه آمده است: " آقای رییس‌جمهور! ما از مرگ تدریجی هر روزه خسته شده‌ایم. ما تصمیم گرفته‌ایم که تنها یک بار بمیریم".

این نامه می‌افزاید: "ما تقاضا داریم احکام ما به مجازات مرگ تبدیل شود ... زندگی ما کاملا بی‌فایده و با رنج بی‌پایان قرین شده است".

این ابد خورده‌ها می‌نویسند: "(حبس ابد) مجازاتی است که آینده را همچون گذشته می‌سازد، گذشته‌ای که حال را بر باد داد و ریشه امید آینده را خشکاند".

به گزارش روزنامه تایمز لندن، این نامه را کارملو موسومچی، سردسته پیشین مافیای سیسیل، نیز امضا کرده است. موسومچی از سال 1990 به جرم قتل در زندان است.

موسومچی که در زندان ایتالیا تحصیلات عالیه خود را گذرانده بارها علیه مجازات حبس ابد مبارزه به راه‌انداخته است.


امضاکنندگان این نامه همگی به جرم قتل به حبس ابد محکوم شده‌اند. در ایتالیا به جرم قتل تنها هنگامی حکم حبس ابد تعلق می‌گیرد که با جرم‌های دیگر توام بوده و یا اینکه قتل فجیعی صورت گرفته باشد.

در میان امضاکنندگان اعضای مافیا، افرادی عادی و برخی تروریست‌های قاتل نیز وجود دارند.

زندانیان ابدی در ایتالیا در عمل پس از تحمل 20 سال حبس، اگر رفتار خوبی داشته باشند، مشمول عفو یا آزادی مشروط می‌شوند. تا کنون شمار معدودی از ابدی‌ها در زندان مرده‌اند. مجازات اعدام پس از جنگ جهانی دوم در ایتالیا لغو شد.

همزمان با این تقاضای ابدی‌های ایتالیا از رییس‌جمهور ناپولیتانو، یک کمیسیون پارلمان این کشور در حال بررسی طرحی برای لغو حکم حبس ابد است.

برخی از کشورهای اروپایی مانند اسپانیا و پرتغال مجازات ابد را برچیده‌اند.

نظرهای خوانندگان

يا به سمتي مي رويم كه مجازات و البته اعمال خلاف قانون برچيده شود و يا بايد دوباره به قوانين ديني (از نوع اديان سامي) باز ميگرديم.

و يا اينكه همينطوري ادامه مي دهيم. و يا گزينه آخر هيچكدام مي باشد. هه هه هه ... !

اين هم از مطالعه هر روزه نبوي. آدم منطقش دچار تزلزل طنز گونه مي شود.

-- بدون نام ، Jun 2, 2007 در ساعت 10:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)