تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هشدار البرداعی به "نودیوانگان" طرفدار جنگ با ایران

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به حمله نظامی به ایران هشدار داد و افرادی که طرفدار حمله هستند را "نودیوانگان" خواند.

محمد البرادعی در مصاحبه با شبکه چهار رادیو بی بی سی گفت: "من هر روز که بیدار می‌شوم می‌بینیم 100 شهروند بی‌گناه عراقی، می‌میرند".


محمد البرادعی. فرانس پرس

البرادعی افزود: "من هیچ توصیه‌ای ندارم جز اینکه اطمینان می‌دهم که یا ما جنگ دیگری راه نمی‌اندازیم یا اینکه دیوانه‌وار همدیگر را خواهیم کشت. نیازی نیست برای نو دیوانگانی که می‌گویند "برویم ایران را بمباران کنیم" استدلال دیگری ارائه کنید".

این تندترین لحن البرادعی علیه حمله نظامی به ایران است. البرادعی پیش از این از کشورهای غربی خواسته بود که ایران اجازه یابد به طور محدود در خاک خود غنی سازی انجام دهد که با واکنش تند آمریکا و متحدانش روبرو شد.

از البرادعی سئوال شد که این "نو دیوانگان" چه کسانی هستند و او در پاسخ گفت: "آنهایی که نظرهای افراطی دارند و می‌گویند تنها راه‌حل این است که اراده خود را با زور تحمیل کنی".

البرادعی گفت که منظورش از "نودیوانگان" جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، نیست اما این اصطلاح شاید تداعی کننده نومحافظه‌کاران آمریکایی طرفدار جنگ با ایران باشد.

دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دستیابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای را وحشتناک خواند اما در عین حال خاطر نشان کرد که این آژانس هنوز مشغول بررسی این است که آیا ایران چنین قصدی داشته یا نه.

نظرهای خوانندگان

شاید آقای البرادعی ندانند که از این "نو دیوانگان" در ایران فراوان تر از غرب داریم که با سیاستها و اعمال و گفتارشان به غرب می گویند بیائید ایران را بمباران کنید که درخت انقلاب را باید با خون تازه شهیدان آبیاری کرد . ایران بیش از اینکه از غرب لطمه خورده باشد از حاکمان خود لطمه دیده است . لطمه هایی که جبران آنها به دهه ها تلاش مستمر نیاز دارد.

-- امیدرضا ، Jun 1, 2007 در ساعت 11:50 PM

البرادعی هم سخنگوی نظام اسلامی ایران شده؟

-- self ، Jun 1, 2007 در ساعت 11:50 PM

Jenabe Omidreza kamelan dorost migid. Hokoomate tang-nazarane mazhabi Iran ra har rooz chand ghadam bishtar be bonbaste siasi/eghtesadi/farhangi vared mikonad va agar az in vaziat soe estedafe shavad gonah be gardane khode mast.

-- mamal_8 ، Jun 1, 2007 در ساعت 11:50 PM

آقای البرادعی، بعنوان یک ایرانی ساکن کانادا که از سیاست های دولت کنونی ایران دل خوشی ندارد و ترک وطن را به همین دلیل برگزیده است، از شما سپاسگزارم و از اینکه هنوز هم در دنیای کنونی مردانی مانند شما پیدا می شوند که می توان نام مرد بر آنها گذاشت، به شما تبریک می گویم. آقای البرادعی، همانطور که دیگر خواننده این سایت اشاره کرده است، "نو دیوانگان" ایرانی خطرناک تر از بیگانگان هستند. کسانی که آرزوی انتقام از ملت ایران را دارند، چه در داخل و چه در خارج از ایران. آنها هر روز صبح که از خواب بلند می شوند، در پی نشانه و خبری هستند که خطر بمباران وحشیانه ملت ایران را نزدیک تر می کند. آنها اطلاعات سری و نظامی ملت ایران را به دشمنان می دهند و نام این کار را مبارزه و مقاومت ملی می گذارند. آنها در طول هشت سال جنگ نابرابر صدام با ایرانیان، ستون اول تا پنجم دشمن بودند و جوانان ایرانی در اسارت را به بدترین وضع شکنجه می کردند تا اطلاعات نظامی را به صدام بدهند. آنها بدبختانه در ایران بدنیا آمده اند و به همین دلیل ملیتشان در اوراق شناسائی، ایرانی آمده است!....از اینکه با یک مرد صحبت می کنم، بر خود می بالم.

-- مهدی ، Jun 1, 2007 در ساعت 11:50 PM

خوب از قرار معلوم آش سر آشپزان واشنگتن چنان شور شده که داد کمک آشپز مصری هم در آمد

-- آبتین ، Jun 1, 2007 در ساعت 11:50 PM

البته احساس آقاي البرادعي قابل دركه ولي نميدونم چرا آقاي البرادعي كشتار اقتصادي و اجتماعي و مدني رو كه رهبران جمهوري اسلامي 28 ساله كه دارن انجام ميدن نمي بينه و يا كشتارگاهي رو كه صدام براي مردمش و مردم ايران و كويت درست كرده بود نمي بينه و فكر ميكنه اگه عراق آزاد نشده بود براي عراقي ها بهتر بود و فكر ميكنه با امثال صدام و خميني و هيتلر ميشه حرف زد و گفت آقا لطفا از بمب اتم براي از بين بردن دنياي كفر دست بردارين باباجون اينا خودتو ميگيرن ميكشن الان مگه خودت نمي بيني شيعه و سني دارن چه بلايي سر هم دين خودشون ميارن واي به حال غير مسلمونها.

-- احسان ، Jun 2, 2007 در ساعت 11:50 PM

اینکه آقای البرادعی میگوید ما هنوز داریم تحقیق میکنیم که ایا ایران قصد تولید سلاح اتمی را دارد یا نه خود نشان از بیطرف نبودن ایشان دارد و بقول دوستی که در بالا نظر داده گویا ایشان هم سخنگوی دولت جمهوری اسلامی شده است.حداقل برای ما ایرانیان کاملا روشن است که جمهوری اسلامی با تمام توان به سمت دستیابی به سلاح اتمی میرود و اگر غیر از این باشد باید در سلامت عقل آقایان شک کرد.کدام کشوری را میشناسید که دشمن احاطه اش کرده باشد و توان ساخت سلاح هسته ای داشته باشدو اینکار رانکند.ولی با دوست دیگر هم موافقم که میگوید مگر ملت عراق و ایران در طول این چندسال بدست حاکمان خودشان کشته نشده اند که حالا از کشته شدن صد عراقی در روز فریادمان درمیاید؟انچه هست این کشتار عراقیها شاید روزی خاتمه یابد ولی کشتار توسط صدام حسین را هرگز پایانی نبود.در مورد ایران هم همینطور .یک نکته دیگر هم برای حاکمان ایران و آن اینکه اگر فکر میکنید میتوانید با بسیج مردم بنام دفاع از وطن در مقابل امریکا بایستید سخت در اشتباهید .اگر مردم ایران بخواهند دفاع هم بکنند همان کاری را میکنند که عراقی ها کردند یعنی اول اجازه میدهند امریکا انتقامشان را از شما بگیرد و حسابشان را با شما صاف کند بعد که دیگر جمهوری اسلامی و ملایی باقی نمانده بود دست به اسلحه برده و در مقابل اشغال کشور مقاومت میکنند.این پنبه ها را از گوشتان دربیاورید که دوباره مثل 8 سال جنگ مردم را به جبهه ها بکشانید و چند صباحی ادامه دهید .

-- محسن ، Jun 2, 2007 در ساعت 11:50 PM

جالب است که همه از تلاش برای ساخت سلاح هسته ایی توسط ایران صحبت می کنند اما هیچکس راجع به سلاحهای هسته ایی آماده که قبلا توسط جمهوری اسلامی از قزاقستان و اوکراین و سایر قاچاقچیهای بین المللی خریداری و انبار شده اند صحبت نمی کند احتمالا سردمداران جمهوری اسلامی به پشتوانه همین سلاحها بلندپروازی می کنند بنابراین باید متوجه بود که جنگ احتمالی بین ایران و امریکا هسته ایی خواهد بود و باید مردم را از این واقعیت مطلع ساخت.

-- آرش ، Jun 15, 2007 در ساعت 11:50 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)