رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۶

نگرانی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران از وضع علی فرحبخش

دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران نسبت به وضعیت علی فرحبخش، روزنامه‌نگار زندانی ابراز نگرانی کرد.

بدرالسادات مفیدی، با یادآوری اینکه فرحبخش از بیماری گوارشی رنج می‌برد، اعلام کرد که مسئولان زندان از معالجه وی توسط پزشک متخصص خودداری کرده‌‌اند.


علی فرحبخش روزنامه نگار زندانی

علی فرحبخش ششم فروردین ماه به اتهام "جاسوسی" از سوی دادگاه انقلاب به سه سال زندان و پرداخت ٦۹ هزار دلار محکوم شد. علی فرحبخش روزنامه نگار روزنامه شرق، ٦ آذرماه ١٣٨٥ به هنگام بازگشت به ایران در فرودگاه دستگیر شد. این روزنامه نگار برای شرکت در نشست سازمان‌های غیر دولتی در باره رسانه‌ها به بانکوک سفر کرده بود. د ستگیری وی به مدت چهل روز از سوی مقامات مسئول جمهوری اسلامی پنهان نگاه داشته شد و تنها بعد از انتشار این خبر توسط انجمن صنفی روزنامه نگاران، یکشنبه ١٧ دی ماه سال 85 سهراب سلیمانی رییس زندانهای تهران دستگیری علی فرحبخش را تایید کرد. محاکمه وی در تاریخ ٥ اسفند ماه در شعبه شش دادگاه انقلاب آغاز شد.

به گزارش ایلنا، دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران درباره این روزنامه نگار گفت: "دو روز پیش خانواده فرحبخش در دیداری كه با وی داشتند متوجه اظهار ناراحتی این روزنامه نگار به لحاظ كم توجهی مسئولین زندان نسبت به بیماری فرحبخش شدند" .

به گفته مفیدی "ظاهرا روزگذشته خانواده فرحبخش موضوع عدم رسیدگی به بیماری فرزندشان توسط مسئولان زندان را به گوش قضات پرونده وی كه هم اكنون در مرحله تجدید نظر به سر می برد ، رسانده‌اند؛ اما آنها نیز تاكنون اقدامی كرده‌اند".

دبیر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران همچنین اعلام کرد که این انجمن در پیوند با پرونده علی فرحبخش، درخوست ملاقات با آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رییس‌قوه قضاییه کرده که تاکنون به آن پاسخی داده نشده است.