رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۸۶

تبرئه وکیل متهم به جاسوسی در ایران

عبدالفتاح سلطانی، یکی از وکلای دادگستری در زمینه حقوق بشر در ایران از اتهام جاسوسی تبرئه شد.
عبدالفتاح سلطانی که با شیرین عبادی، وکیل ایرانی برنده جایزه صلح نوبل، همکاری دارد هفت ماه گذشته را در زندان به‌سر برده‌است.

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، آقای سلطانی پیش از این از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از اتهام جاسوسی تبرئه اما به اتهام "افشای اسناد محرمانه (افشای محتویات پرونده‌‏هایی که وکالت آنها را بر عهده داشته‌است) و تبلیغ علیه نظام" به ۵ سال حبس تعزیری و ۵ سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده بود که پرونده با اعتراض وی، به دادگاه تجدید نظر ارجاع شد.
عبدالفتاح سلطانی به خبرنگار ایلنا گفت: "شعبه ۱۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران پس از رسیدگی به این پرونده، بنده را از کلیه اتهامات انتسابی تبرئه کرد. این حکم قطعی شده است. دادگاه تجدید نظر اعلام کرده است که علت تبرئه بنده، فقدان دلایل لازم در پرونده بوده است".

عبدالفتاح سلطانی از اعضاء کانون مدافعان حقوق بشر است که از سوی خانم شیرین عبادی تأسیس شده. سلطانی همچنین وکالت شماری از پرونده‌های مهم سیاسی از جمله پرونده اکبر گنجی، روزنامه‌نگاری که ۶ سال را در زندان به‌سر برد و خانواده زهرا کاظمی، خبرنگار ایرانی-کانادایی را بر عهده داشته‌است.

Iran rights lawyer acquitted after seven months in jail

نظرهای خوانندگان

injouri ke dare pish mire hodoude 60 milion jassous darim o baghie arazel o obash hastant!!!khob inam roush

-- nam ، May 28, 2007 در ساعت 01:04 PM

شرم هم خوب صفتی بود در گذشته ی دور! ااینهمه وقت کسی را زندانی می کنن بدون داشتن دلایل کافی! حتما بعدش اعاده حیثیت می کنن ازش!
فقط یه وزارت "حقیقت" کم داریم که بگه چف زندانی، اصلا همچین موضوعی نبوده.

-- شب تاب ، May 28, 2007 در ساعت 01:04 PM