رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۶

ناآرامی در دانشگاه علامه طباطبایی

در پی تجمع روزهای گذشته در دانشکده‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه شماری از دانشجویان را ممنوع الورود و از شرکت در کلاس‌ها منع کرده است و شفاهاً به آن‌ها اطلاع داده که باید در کمیته انضباطی حضور یابند.

یکی از دانشجویانی که خود به کمیته انضباطی احضار شده، به رادیو زمانه گفت چند صد نفر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی علامه طباطبایی در اعتراض به این اقدام، از حضور در کلاس‌ها خودداری کرده‌اند.

این دانشجو شمار دانشجویان ممنوع‌الورود را 15 نفر اعلام کرده است.

بنابر اخبار رسیده، دانشجویان ممنوع‌الورود از ورود به ساختمان دانشگاه منع شده‌ و به‌علاوه دست‌کم دو نفر از ایشان به نام های مازیار سمیعی و سعید فیض‌‏الله‌‏زاده به‌وسیله پلیس دستگیر شده‌اند..

از سوی دیگر خبرگزاری کار ایران نیز گزارش داده است که دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی در ادامه تجمعات روزهای گذشته خود، امروز نیز قصد داشتند در پردیس (واقع در دهکده المپیک) این دانشگاه تجمع كنند كه از حضور برخی دانشجویان دانشكده‌‏های دیگر در محل جلوگیری شد.

بر پایه این گزارش، دانشجویان دانشكده‌‏های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی صبح امروز در مقابل در پردیس دانشگاه علامه طباطبایی حضور یافتند اما با ممانعت نیروهای انتظامی برای ورود به دانشگاه مواجه شدند. این موضوع باعث ایجاد درگیری‌‏هایی بین دانشجویان با نیروهای انتظامی و نیروهای لباس شخصی شد و به بازداشت سعید فیض‌‏الله‌‏زاده و مازیار سمیعی انجامید.

این گزارش می‌افزاید، دانشجویان سپس متفرق شدند و به مقابل دانشكده علوم اجتماعی رفتند اما باز هم موفق به ورود به دانشگاه نشدند.

این خبرگزاری نیز خبر می‌دهد که در حال حاضر تجمع در دانشكده‌‏های علوم اجتماعی ادامه دارد و دانشجویان پردیس پس از پایان تجمع خود به سمت دانشكده علوم اجتماعی حركت كردند.

خواسته‌‏های اصلی دانشجویان "آزادی دانشجویان بازداشت‌‏شده"، "لغو حكم‌‏های ممنوع‌‏الورودی و جلوگیری از حضور دانشجویان در كلاس‌‏ها" و "جلوگیری از احضارهای پیاپی دانشجویان در طول ایام امتحانات" است.

به گزارش ایلنا، دانشجویان با شعارهای "رییس انتصابی، استعفا استعفا"، "مازیار سمیعی آزاد باید گردد" و خواندن سرود "یار دبستانی" خواستار تحقق مطالبات خود هستند.

مرتضی اصلاح‌‏چی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی با ایلنا، گفت: "سعید عزت‌‏بخش ، عضو انجمن اسلامی دانشكده روانشناسی شب گذشته پس از دیدار با جمعی از نمایندگان فراكسیون اقلیت به خوابگاه برگشت اما یك ساعت پس از آن هنگام خروج از خوابگاه بازداشت شد".

اصلاح‌چی افزود: "امروز نیز در هنگام تجمع دانشجویان دانشگاه‌‏های مختلف مقابل دانشگاه علامه طباطبایی در دهكده المپیك، سعید فیض‌‏الله‌‏زاده، عضو انجمن اسلامی دانشكده ادبیات و مازیار سمیعی، عضو انجمن اسلامی دانشكده اقتصاد بازداشت شدند".

نظرهای خوانندگان

در مورد آزادي يا زنداني شدن جناب آقاي دكتر نورعلي تابنده لطفا" اطلاع رساني كنيد .جمع كثيري از دوستدارا ايشان نگران سلامتي ايشان هستند.

-- محسن ، May 23, 2007 در ساعت 10:50 PM