رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶

رهبر ایران: گفتگو با آمریکا قرار بود سال پیش انجام شود

آیت‌الله خامنه‌ای روز چهارشنبه در نخستین موضع‌گیری علنی خود درباره مذاکره قریب‌الوقوع تهران-واشنگتن اظهار داشت: "این گفت و گو در واقع همان گفت و گویی است كه قرار بود اوایل سال گذشته انجام شود، ولی آمریكایی‌ها بد ادایی كردند، اما این بار برای این گفت و گو درخواست كتبی داده‌اند".

سید محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران پیش از این اعلام کرده بود كه درخواست رسمی آمریكا برای مذاكره با ایران در مورد عراق به مقامات ایران ارایه شده ‌است.

به گزارش فارس، رهبر ایران گفتگو با واشنگتن را خارج از مسائل عراق منتفی دانست و گفت: "امریكایی‌ها می‌گویند به غیر از موضوع عراق، در مورد مسئله دیگری مذاكره نخواهد شد، اما ما به آنها می‌گوییم حتی موضوع عراق هم به شما ربطی ندارد و گفت و گو فقط در مورد وظیفه اشغالگران در قبال امنیت عراق است".

آیت الله خامنه‌ای که در مشهد به سر می‌برد در ادامه افزود: " كسانی كه تصور می‌كنند جمهوری اسلامی ایران، سیاست مستحكم، منطقی و صد در صد قابل دفاع خود را در نفی مذاكره و ارتباط با آمریكا، تغییر می‌دهد، سخت در اشتباه هستند".

رهبر ایران اظهار داشت: "چگونه می‌توان با دولت مستكبر، زورگو، توسعه طلب و استثمارگر آمریكا آن هم در دوره دولتمردان گستاخ، بی‌ادب و مدعی فعلی گفت و گو كرد".

رهبر ایران همچنین گفت: "به دلیل این كه آمریكا به عنوان دولت اشغالگر به وظایف خود در برقراری امنیت در عراق عمل نمی‌كند و دست دولت این كشور را بسته و برای سرنگونی آن، تلاش و از تروریست‌ها نیز حمایت می‌كند، وزارت امور خارجه به درخواست دولت عراق تصمیم گرفت در یك گفت و گوی رو در رو با آمریكایی‌ها، مسئولیت و وظایف آنان را در قبال امنیت عراق یادآوری و با آنها اتمام حجت كند".

امضا برای گروه دوستی پارلمانی ایران-آمریکا

درخواست رسمی آمریکا برای مذاکره با ایران

آمادگی نماینده بلندپایه آمریکایی برای سفر به تهران

کمسیون امنیت ملی مجلس: "آماده گفتگو با نانسی پلوسی هستیم"

نظرهای خوانندگان

تبريك ميگم
ژورناليست هاي خوبي هستيد اون چي فرمود و شما چي تيتر زديد
راست گفت:خارج نشينها و داخل نشينهاي آمريكايي چه ذوقي مي كنن!!


اللهم عجل لوليك الفرج
بخنديد روز خنده ي ما هم مي رسد...خيلي زود
حتي بدون ماهواره و راديو زمانه!!!

-- م. ، May 17, 2007 در ساعت 07:35 PM