رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶

احمدی‌نژاد: همین امروز آماده بازگشایی سفارت در مصر هستیم

محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز سه شنبه در بازگشت از سفر سه روزه خود به امارات و عمان در فرودگاه مهرآباد از آمادگی ایران برای برقراری روابط با مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، رییس‌جمهوری ایران در مهرآباد گفت: "در كنفرانس خبری ما در امارات خبرنگار روزنامه الاهرام مصر از شرایط عمومی دنیای اسلام اظهار نگرانی می‌كرد و بر نقش بسیار مهم ایران و مصر در رفع این نگرانی تاكید داشت".


احمدی نژاد در مهرآباد. فارس

احمدی‌نژاد افزود: "این خبرنگار عنوان می‌كرد كه عدم رابطه بین ایران و مصر مانع از تجمیع توانمندی‌های ملتهای منطقه برای اصلاح امور و پیشرفت است".

رئیس جمهوری اظهار داشت که "ما از هم از این نظرات استقبال كردیم و دیدیم كه حرفهای درستی است".

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: "ایران و مصر دو كشور واقعاً با تمدن و با فرهنگ و دارای نقش مهم و موثر در جهان اسلام هستند. دو ملت یكدیگر را دوست دارند و به یكدیگر علاقه‌مند هستند و ما هم كه نماینده ملت هستیم، باید منعكس كننده خواسته‌های آنها باشیم".

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به صحبت‌های خبرنگار مصری گفت: "این خبرنگار می‌گفت كه باید ایران برای برقراری رابطه پا پیش بگذارد و من نیز گفتم كه ما آماده هستیم تا اگر همین امروز دولت مصر اعلام آمادگی كند، سفارتمان را در آن دایر كنیم".

رییس‌جمهوری ایران تاکید کرد: "این نهایت حسن نیت ملت ایران است. ما با هیچ ملتی كدورتی نداریم و اگر با بعضی‌ها مثل رژیم صهیونیستی اصولاً رابطه‌ای نداریم، برای این است كه آنها را اساساً ‌مشروع نمی‌دانیم و به رسمیت نمی‌شناسیم."

رییس جمهوری ایران همچنین اظهار داشت که از نظر دولت ایران، آمریکا با اسراییل فرق می‌کند و اگر واشنگتن " مقداری رفتارش را اصلاح كرده و در موضع برابر قرار گیرد، مشکل آنها هم حل خواهد شد".

احمدی‌نژاد افزود: "اما مصر فرق می‌كند، مصر جزو بدنه امت اسلامی است و ما ملت مصر را برادر خود می‌دانیم و دو ملت احساس برادری دارند و فكر می‌كنیم رابطه بین دو ملت به نفع آنها، ‌منطقه و دنیای اسلام خواهد بود".