رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶

انتشار دوباره شرق

اولين شماره از دوره جديد روزنامه شرق امروز منتشر شد.
این روزنامه امروز (دوشنبه) پس از هشت ماه دوباره منتشر شد. شرق که از روزنامه‌های اصلاح‌طلب به‌شمار می‌رود ۲۰ شهریور سال گذشته توقیف شده‌بود و در اسفندماه گذشته از سوی دادگاه رفع توقیف شد.

به گزارش خبرنگار زمانه، روزنامه شرق را یک شورای سردبیری متشکل از احمد غلامی، عبدالرضا تاجیک، امیرحسین مهدوی، امیرحسین رسائل و حمید ابک اداره می‌کند که همین افراد پیش از این نیز بخش‌هایی از این روزنامه را اداره می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، روزنامه شرق در همان قالب قبلی و در ۳۲ صفحه منتشر می‌شود و صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن مهدی رحمانیان است. مدیر مسئول شرق امروز در مقاله‌‏اي با عنوان "سلام سرزمين من" نوشت: "اشتباهی اگر در كارنامه شرق رخ داده است، نه ناشی از بددلی كه برخاسته از ذات و ماهيت اين حرفه است و انتشار مجدد و البته با تاخير اين روزنامه، فرصتی است تا دوباره بينديشيم و در اولين گام، خود را اصلاح کنیم".

شرق تا پیش از توقیف سه سال فعالیت داشت و در موضوعات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی می‌نوشت.
هیئت نظارت بر مطبوعات، دلیل اصلی توقیف این روزنامه را انتشار کاریکاتوری در صفحه آخر یکی از شماره‌های آن روزنامه اعلام کرد. در آن کاریکاتور یک خر که گفته می شد هاله‌ای به‌دور سر او دیده می‌شود در مقابل یک اسب در صفحه شطرنج قرار داشت.

Banned Persian daily reappears

نظرهای خوانندگان

تبريك شرق يه سرمايه ي ملي بود اميدوارم همچنان همون شرق قبلي باشه...

-- حسن ، May 15, 2007 در ساعت 12:57 PM