رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۸۷

خبرهای نیمروزی ۲۴ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز دوشنبه
۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶
۱۴ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

ابوظبی، امارات: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، که سرگرم دیدار از امارات متحده‌ی عربی‌ست، در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود گفت ایران هرگونه حمله‌ی احتمالی آمریکا را به‌شدت پاسخ می‌دهد. احمدی‌نژاد تصریح کرد: «آمریکایی‌ها بدانند که اگر این اشتباه را مرتکب شوند مردم ایران آن را به‌شدت تلافی می‌کنند و آنها را از کرده‌ی خود پشیمان می‌سازند».

ابوظبی، امارات: خبرنگاران الجزیره از کنفرانس مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد اخراج شدند. ساعاتی پیش، مقامات سفارت ایران در ابوظبی از خبرنگاران شبکه‌های عربی و انگلیسی‌زبان الجزیره خواستند تا سالن را ترک کنند و به آنها اجازه‌ی شرکت در کنفرانس مطبوعاتی احمدی‌نژاد را ندادند. هفته‌ی پیش نیز رییس مجلس ایران ورود خبرنگاران الجزیره را به مجلس، به خاطر توهین به آیت‌الله سیستانی، ممنوع اعلام کرد.

اسلام‌آباد، پاکستان: مردان مسلح صبح امروز با حمله به دیوان عالی این کشور یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی آن را کشتند. قرار بود دادگاه عالی پاکستان امروز طی جلسه‌ای به تصمیم در باره‌ی افتخار محمد چودری، رییس برکنارشده‌ی دیوان عالی، بپردازد. طی دو روز گذشته نیز درگیری‌های خونینی در کراچی به وقوع پیوست که ۳۶ کشته و بیش از ۱۰۰ مجروح در پی داشت.
از سوی دیگر،‌ در پیشاور نیز در حمله‌ی نیروهای نظامی به هواداران یک گروه اسلامگرا، یک سرباز پاکستانی کشته شد.

خوست، افغانستان: درگیری بین نیروهای پاکستان و افغانستان در مرز دو کشور،‌ امروز نیز همچنان ادامه دارد. مقامات ولایت خوست در افغانستان می‌گویند از روز گذشته تاکنون ۸ مأمور پلیس و ۴ غیرنظامی افغان در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

بغداد، عراق: بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده در شمال بغداد، دو سرباز آمریکایی کشته شدند. به این ترتیب،‌ آمار تلفات سربازان آمریکایی در ماه مه به ۴۲ نفر و در مجموع به ۳۳۹۳ نفر رسید.

غزه، حکومت خودگردان فلسطین: در درگیری تازه‌ای که بین نیروهای حماس و هواداران فتح درگرفت، شب گذشته آتش‌بس میان این دو گروه نقض شد و ۲ فلسطینی کشته و ۱۱ تن دیگر مجروح شدند.

الجزایر: ابومصاب عبدالودود،‌ رهبر القاعده در شمال آفریقا، در نواری صوتی که از شبکه‌ی الجزیره پخش شد، از مردم الجزایر خواست تا انتخابات «مسخره»ی پارلمانی را تحریم کنند و با «مرتدان انگشت‌نما» شریک نشوند. در انتخابات ۱۷ مه در الجزایر، نزدیک به ۱۹میلیون نفر واجد حق رأی برای انتخاب ۳۸۹ نماینده هستند.

ترابوزان، ترکیه: یک هواپیمای شخصی دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه ترابوزان به مقصد ایران ناپدید شد. به گفته‌ی سخنگوی فرماندار ترابوزان تیم‌های امدادی کار جست‌وجوی این هواپیما را آغاز کرده‌اند اما هنوز نشانه‌ای از آن به دست نیامده است. سرنشینان این هواپیمای شخصی که عازم تبریز بود، یک پاکستانی و یک انگلیسی هستند.

جاکارتا، اندونزی: مقامات اندونزی مرگ یک شهروند دیگر اندونزیایی را بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای مرغی تایید کردند. با مرگ این زن باردار، شمار قربانیان این ویروس در اندونزی به ۷۶ نفر رسید.

سالونیکا، یونان: بر اثر نزاعی که از روز گذشته بین مهاجران گرجی‌تبار و آلبانی‌تبار آغاز شده، دو جوان آلبانیایی و گرجی در بندر سالونیکا در شمال یونان به قتل رسیدند.

یوکوهاما، ژاپن: دانشمندان ژاپنی فن‌آوری جدیدی ابداع کردند که می‌تواند تجربه‌ی پدیده‌های طبیعی را بازسازی کند. این دانشمندان اتاقی مکعبی‌شکل در یوکوهاما ساخته‌اند که بینندگان می‌توانند با زدن عینک‌های مخصوص، تصاویری سه بعدی را که کامپیوتر از تصاویر واقعی فرآوری کرده ببینند و مستقیما با تجربه‌ی زلزله، توفان، گردباد، سونامی و... آشنا شوند.

نظرهای خوانندگان

تلويزون الجزيره يكي از تلويزونهاي خوب وديدني در جهان است كه تعدادي زيادي از ساكنان جهان آن را همه روزه مشاهده ميكنند ومن هم از طريق اينترنت خبرهاي الجزيره را مي شنوم .
تشكر از تلويزون الجزيره

-- بسیار خبرهای تازه وخوب هست آرزومندم که دیگر هم خوب شود ، Aug 2, 2008 در ساعت 09:30 AM