رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶

هم‌میهن منتشر شد

نخستین شماره دوره جدید روزنامه هم‌میهن امروز 23 اردیبهشت منتشر شد. روزنامه هم‌میهن که مدیر مسئول آن غلام حسین کرباسچی، شهردار اسبق تهران و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی است، از جمله روزنامه‌هایی بود که هفت سال پیش به حکم قاضی مرتضوی در حالی که تنها 63 شماره از آن منتشر شده بود تعطیل شد.

در اواخر سال 1385 این روزنامه بار دیگر از سوی دادگاه مطبوعات اجازه انتشار گرفت و هم‌اکنون با محمد عطریانفر به عنوان "رئیس شورای سیاستگذار" و به سردبیری محمد قوچانی، نخستین شماره‌اش منتشر شده است. در فهرست تحریریه این روزنامه نام بسیاری از روزنامه‌نگاران شناخته شده همچون احمد زیدآبادی به عنوان "مشاور تحریریه" در کنار نام‌های جوان‌تر به چشم می‌خورد. بخشی از اعضای فعلی تحریریه هم‌میهن، همانند خود محمد قوچانی، در گذشته در روزنامه "شرق" کار می‌کردند که بنا به اعلام مسئولان آن قرار است از 24 اردیبهشت انتشارش را از سر بگیرد. شرق نیز در اواخر سال 1385 پس از پایان رسیدگی به اتهاماتش با محکومیت به پرداخت جریمه نقدی رفع توقیف شد.

روزنامه هم‌میهن قرار است در هر روز در 24 صفحه به همراه یک ضمیمه 16 صفحه‌ای در قطع کوچکتر منتشر شود که ضمیه آن برای خواننده عام‌تر طراحی شده است.

مسئولان هم‌میهن گفته‌اند که اگرچه مدیران اصلی این روزنامه از اعضای مهم حزب کارگزاران هستند اما این روزنامه به این حزب تعلق نخواهد داشت و رویکرد کلی اصلاح‌طلبانه را دنبال خواهد کرد.