تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دادستانی: داشتن سند محرمانه برای موسویان جرم نیست

معاون امنیت دادستانی تهران اعلام کرد داشتن اسناد محرمانه برای موسویان، جرم محسوب نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاضی حداد درباره بازداشت موسویان، عضو پیشین تیم هسته‌ای ایران، گفت: "چندین بار به ایشان تذكراتی داده شده بود كه اگر به این تذكرات عمل می‌كردند ما مجبور نمی‌شدیم ایشان را بازداشت كنیم".

حسین موسویان در اردیبهشت ماه به دلیل اتهامات امنیتی بازداشت شده بود.

معاون امنیت دادستان تهران صرف داشتن سند محرمانه را برای موسویان جرم ندانست و گفت: "هر سندی نمی‌تواند جرم باشد و بعضی از اسناد محرمانه‌ای كه در اختیار ایشان بوده است، غیر قانونی نمی‌باشد اما درباره در اختیار داشتن برخی اسناد از سوی آقای موسویان در حال تحقیق هستیم اما قطعاً نمی‌توانیم بگوییم كه داشتن همه این اسناد جرم بوده است".

حداد افزود: "توسط اطلاعاتی كه از طریق وزارت اطلاعات در اختیار دادستانی قرار گرفته بود و با حكم قضایی، ایشان را دستگیر كردیم و با توجه به اینكه تحقیقات از ایشان در مرحله ابتدایی به پایان رسید، طبق قانون با قرار وثیقه آزاد شدند اما تحقیقات در این زمینه ادامه دارد".

غلامحسین محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات ایران، پیش از این درباره دلایل دستگیری موسویان گفته بود: "پرونده حسین موسویان، عضو تیم سابق مذاکره‌کننده پرونده هسته‌ای ایران، امنیتی است و در این پرونده مسئله درز اطلاعات به خارج خصوصاً به یک سفارتخانه خارجی در تهران وجود دارد".

معاون امنیت دادستانی تهران همچنین درباره دستگیری چند شهروند ایرانی‌تبار آمریکایی در ایران اظهار داشت: "از نظر ما این‌ها تابعیت ایرانی دارند و در تحقیقاتی كه صورت گرفته درباره اتهام جاسوسی آنها به نتایج بسیار خوبی رسیده‌ایم".

ایران تاکنون بازداشت هاله اسفندیاری و کیان تاجبخش را تایید کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)