تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

غرامت ۲ میلیون ۸۰۰ هزار دلاری به یک ایرانی

یک دادگاه تجدید نظر فدرال آمریکا، طی حکمی، اجازه داد که داریوش الهی که ادعا شده است برادرش در سال 1990 از سوی "عوامل ایران" به قتل رسیده، مبلغ 2 میلیون و 800 هزار دلار از دارایی‌های وزارت دفاع ایران که نزد شرکت کالیفرنیایی کوب است را به عنوان غرامت دریافت کند .

شرکت کوب در سال 1977 قرارداد تسلیحاتی با ایران منعقد کرد اما پس انقلاب 1979 تسلیحات به ایران فرستاده نشد و پول‌های تهران در دست این کمپانی ماند.

به گزارش آسوشیتدپرس، سیروس الهی، که یکی از سران گروه سلطنت‌طلب درفش کاویانی بوده، در سال 1990 در پاریس به قتل رسید. مقامات فرانسوی دولت ایران را به این قتل متهم کردند.

داریوش الهی برادر سیروس در سال 2000 علیه ایران اقامه دعوی می‌کند. این دادگاه به ضرر دولت ایران تمام می‌شود و قاضی به داریوش الهی 11 میلیون و 700 هزار دلار به عنوان غرامت و 300 میلیون به عنوان خسارت به در نظر می‌گیرد.

دولت آمریکا از پرداخت همه این مبلغ جلوگیری کرده است.

تاکنون دادگاه‌های آمریکا حکم‌های بسیاری علیه ایران صادر کرده‌اند اما بنا به توافق الجزایر واشنگتن از اجرای آنها جلوگیری کرده است.

نظرهای خوانندگان

از قديم گفته اند وقتي پيشنماز از ان كارهاي بد بد بكند ديگر واي بحال انكه در ته صف ايستاده.
اجازه بدهيد اول به اقاي الهي در مورد برادرشان تسليت عرض كنم ولي ميخواهم از ايشان بپرسم كه ايا برادر محترم ايشان براي منافع شخصي و گرفتن پولهايي كه به عموم ملت تعلق دارد وارد مبارزه سياسي شدند؟
بدون شك خير, اما كاش برادر محترمشان هم راه برادر شهيد را ادامه ميدادند .

-- zandy ، Jun 1, 2007 در ساعت 03:09 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)