تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

۷۰۰۰ جسد ایرانی در عراق

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از وجود 7000 پیکر سرباز ایرانی در عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری این بنیاد، سردار باقرزاده در دیدار با خانواده‌های مفقودالاثرهای جنگ عراق با ایران، ضمن ابراز تاسف از روند پیگیری مفقودالاثرهای جنگ، از وزارت امورخارجه ایران به دلیل "ضعف و انفعال" در برابر این مسئله انتقاد کرد.


عکس از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

باقرزاده همچنین با لحنی کنایه‌آمیز پیگیری وضعیت مقامات ایرانی، که در اربیل از سوی آمریکا بازداشت شده‌اند، را امری "بلند پروازانه" توصیف کرد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: "با وجود گذشت چهارماه از کشف ده‌ها پیکر از شهدای ایرانی در منطقه عمومی بصره توسط لشکر هشت عراق، این دستگاه حتی نتوانسته است یک جسد را به جمهوری اسلامی عودت دهد، و این در حالی است که در قضیه اخیر ، وزارت امور خارجه عراق بایستی مشکل را حل کند و اشغالگران در این رابطه نقش عمده‌ای ندارند، بنابراین با این روند بعید به‌نظر می‌رسد آنان بتوانند وضعیت زنده‌ها را که توسط آمریکایی‌ها ربوده شده‌اند، به این زودی روشن نمایند".

فرمانده‌کمیته جستجوی مفقودین همچنین اظهار داشت: "از زمان اشغال عراق ... تاکنون به جز یک مرحله که شهدای نگهداری شده در منطقه الزبیر با همت کمیته مفقودین و همکاری صلیب سرخ به ‌کشور بازگردانده شده است در سایر موارد با دفع‌الوقت و کارشکنی نیروهای اشغالگر و بی تفاوتی وزارت خارجه ایران روبرو شدیم و از سرنوشت پیکرهای شهدای کشف‌شده هیچگونه اطلاعی بدست نیامده است".

وی در پایان یادآور شد که بالغ بر هفت هزار جنازه سربازان ایرانی در عراق پراکنده است.

نظرهای خوانندگان

غصه مرده ها را نخوريد .زنده ها را دريابيد

-- hossein ، May 31, 2007 در ساعت 08:51 PM

in baba kheli maghlate kar ast matn ra yek martabe dighar bekhanid yek ja mighoyad eshghal gharan naghshi nadarand yek jay dighar mighoyad eshghalgharan kar shekani mikonnand alhagh ke ab zire kah mibashid

-- ebi ، Jun 1, 2007 در ساعت 08:51 PM

اي بابا مسئولان ايران به زندگاني كه در خود كشور زندگي مي كنند نگاه نمي كنند! در كشوري كه اگر آب روي زمين بريزي خيار و سيب زميني مي رويد قيمتشان به خدا تومان رسيده و ارزش معلمها هم كه مي بينيم !

-- بدون نام ، Jun 1, 2007 در ساعت 08:51 PM

کشور گل وبلبل ، جونهای مردم رفتن برای حفظ کشورشون واونوقت این آقایان الان حداقل پیگیر جنازه هایشون نیست ودر زیر کلر گازی نشستند فقط برای مردم حرافی می کنند پول مفت توی حساب وبعد توی جیبشون و ووووو...وسیب زمینی کیلوی ......تومن کرایهای ماشین....... بیداد میکنه حقوق واضافه کاری کارمندان رو کم می کنند وحقوق واضافه کاری مدیران به صورت پله کانی بالا چون رئیس جمهور گفته .،برعکسش در انجام می گیره زیرا مدیرا این مملکت برای خرید میروند روی کتشون یه کارت مدیریتی چسبونده هست که آقای فروشنده به حسابش مدیریت گرفته میشه به فرض مثال یک کیلو سیب زمینی می خواهن بهشون می دهند 800 تومان ولی به کارمند می دهند 400 تومان خدا خیرشون بده بااین مملکت داری شون بسیار جالب دزدی و قاچاق یه طرف وحق مردمرو ندیده گرفتن یه طرف یه بچه ای چند سال پیش از صندوق صدقات پولی رو سرقت کرده اونوقت تمام نشریات اسم ومشخصات این بچه رو در صحفه روزنامشون نوشتند آبروشو بردند و...... ولی آقازادها میلیاردی قاچاق ودزدی میکنند اسمش رو با حروف مخفف می نویسن مثال م _ن خدا به همشون عمر با ....... دهد.

-- بدون نام ، Jun 2, 2007 در ساعت 08:51 PM

اگردرزمان جنگ ما نبودیم آیا الان مملکتی بود که شما در ان حکومت کنید؟آنها که شهید شدند خوش به حالشان چون بی گناه رفتند
وای به حال ما که محتاج نان شبیم وگناهکار
وبا این رویه که پیش گرفته ایم راه جهنم بر ما
باز است.و فعلا کسانی که خون اینمردم بدبخت
را به شیشه میکشند حتما انفاق هم میکنند و
هم این دنیا وهم اخرت را میخرند.
از تمام زحمتی که مسئولین محترم میکشند تا
ما جان به سران نفس بکشیم ممنونم .

-- m.p ، Jun 3, 2007 در ساعت 08:51 PM

خودتون نمی وانید کار کنید می اندازید گردن وزارت خارجه ابا روم خوب چیزی است

-- جواد ، Jun 3, 2007 در ساعت 08:51 PM

شما اگر عقب مانده نباشید ونخواهید از پیکر این عزیزان برای تبلیغات استفاده کنید انان که رفتند وسوختن برای هیچ به خانواده وجانبازان برسیدوفکر دزدی نباشید

-- بدون نام ، Jun 3, 2007 در ساعت 08:51 PM

Inam roush

-- NAM ، Jun 6, 2007 در ساعت 08:51 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)