تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

تام کیسی: اتهام جاسوسی برای شهروندان آمریکایی بی‌معنی است

ایالات متحده نسبت دادن اتهام جاسوسی از سوی دولت ایران به شهروندان ایرانی‌تبار آمریکایی را "بی معنی" خواند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران روز سه شنبه اتهام هاله اسفندیاری را "اقدام علیه امنیت كشور از طریق فعالیت‌های تبلیغی و جاسوسی به نفع بیگانگان" عنوان کرد و درباره کیان تاجبخش نیز گفت: "این تبعه ایرانی نیز به اتهام اقدام علیه امنیت كشور از طریق فعالیت تبلیغی ‌و جاسوسی به نفع بیگانگان در بازداشت موقت به سر می‌برد".


تام کیسی. سایت وزارت امورخارجه آمریکا

هاله اسفندیاری مدیر برنامه خاومیانه ویلسون و کیان تاجبخش همکار موسسه سوروس است.

علیرضا جمشیدی، همچنین اتهام نازی عظیما، خبرنگار رادیو فردا، اقدام علیه امنیت كشور عنوان کرد.

نازی عظیما پس از سفر به ایران ممنوع‌الخروج شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تام کیسی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، با "بی‌معنی خواندن" اتهام "جاسوسی" و از این دست ادعاها اظهار داشت: "این افراد غیردولتی هستند. اینها هیچ دخالتی در مناقشه‌های دو دولت ایران و آمریکا ندارند".

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا همچنان اظهار داشت که دولت ایران به درخواست‌های واشنگتن برای دسترسی کنسولی به این سه نفر پاسخ مثبت نداده است. به گفته وی این درخواست‌ها از طریق سفارت سوییس که حافظ منافع آمریکا درتهران است به اطلاع دولت ایران رسانده شده است.

تام کیسی افزود: "ما همچنان از دولت ایران می‌خواهیم که این افراد را آزاد کند و به آنها اجازه بازگشت و دیدار با خانواده‌هایشان داده شود".

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پاسخ به سئوال خبرنگاران مبنی بر وجود ارتباط میان این بازداشت‌ها و دیگر مسائل میان تهران و واشنگتن گفت: "ما هیچ ارتباطی میان این بازداشت‌ها و دیگر موضوع‌ها نمی‌بینیم".

آمریکا تاکنون از آزادی و دسترسی کنسولی مقامات ایرانی که در اربیل دستگیر شده‌اند، سر باز زده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)