تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"زون" مایکروسافت یک میلیون فروخت

مایکروسافت، اعلام کرد که توانسته یک میلیون دستگاه پخش صوت شخصی این شرکت را به نام "زون"، تا اواسط ماه گذشته به فروش برساند.

طبق پیش‌بینی سال گذشته مایکروسافت، انتظار می‌رفت که این رقم فروش تا یک ماه دیگر تحقق یابد. رابی باخ، ريیس بخش تفریحات مایکروسافت، این فروش بیش از انتظار را نسبتا خوب و قابل قبول دانست اما گفت که این رقم اعجاب‌آور و خوشحال‌کننده نبوده است.

رقیب اصلی مایکروسافت در بازار دستگاه‌های پخش موسیقی شخصی، شرکت اپل با محصول معروف خود "آی‌پاد" است که تا کنون ۱۰۰ میلیون دستگاه فروخته است.

شرکت اپل دو سال طول کشید تا یک میلیون آی پاد بفروشد در حالی‌که مایکروسافت، در مدت ۹ ماه به این میزان فروش رسیده‌ است. با این وجود، باید این نکته را در نظر گرفت که شرکت اپل، آی‌پاد را پنج سال و شش ماه پیش، در شرایطی که تنها علاقه‌مندان به فناوری، از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کردند عرضه کرد و در واقع نقشی محوری در همه‌گیر شدن این فناوری داشت.


رقابت سر خدمات پس از فروش

دستگاه زون مایکروسافت چند قابلیت اضافه نسبت به همتای ساخت اپل خود دارد که شامل امکان انتقال آهنگ از طریق ارتباط بی‌سیم به دستگاه‌های زون دیگر، صفحه‌ای بزرگتر و رادیوی اف.ام است.

در مقابل، آی پاد سبک‌تر است و عمر باطری بیشتری دارد و از پخش پادکست پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این برتری‌ها، تنوع بیشتر آهنگ‌ها در خدمات آن‌لاین اپل موسوم به آی‌تیونز و راحت‌تر بودن نحوه استفاده از این سرویس در برابر سرویس معادل ارائه شده توسط مایکروسافت، از عوامل اصلی موفقیت اپل در نگهداری سهم خود از بازار دستگاه‌های پخش موسیقی شخصی عنوان شده است.

تا کنون زون مایکروسافت، تهدید جدی برای اپل نبوده است، اما اپل محتاطانه تحولات را زیر نظر دارد و با توجه به تجربه خود در عرضه پنج نسل آی‌پاد، می‌داند که نبرد نسل بعد مشکل‌تر خواهد بود.

نظرهای خوانندگان

برنده شدن غول چیزی عجیبی نیست(؟)!
http://naqz.mihanblog.com

-- نغز ، May 30, 2007 در ساعت 10:48 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)