تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستگیری بیش از ۲۷۰۰ نفر در تهران

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، از دستگیری ۲۷۰۰ نفر از کسانی که وی "اراذل و اوباش" نامید در سطح شهر تهران خبر داد.
وی این دستگیرشدگان را به سه گروه تقسیم کرد و ۲۰۰ نفر از ایشان را "اراذل و اوباش"، ۷۰۰ نفر دیگر را "نوچه‌های اراذل و اوباش" و ۲۰۰۰ نفر دیگر را هواداران گروه‌های اول و دوم توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سردار ساجدی‌نیا درباره گروه دوم گفت: " این افراد نوچه‌های اراذل و اوباش اصلی و سرکردگان هستند که یا از آنها تعهد گرفته شد و یا به مقام قضایی ارجاع شدند. وی درباره ۲۰۰۰ نفر "هوادار" دستگیرشده اعلام نمود: " بیشتر آنها با اخذ تعهد آزاد و زیر یکصد تن نیز به مرجع قضایی معرفی شدند".

روز دوشنبه ۷ خرداد نیز ماموران یگان ویژه و پرسنل نیروی انتظامی استان تهران در کرج، شهریار و اسلام‌شهر با انجام عملیات پلیسی گروهی از متخلفان قانون را که "اراذل و اوباش و فروشندگان مواد مخدر" نامیده‌شده‌اند دستگیر کردند. یکی از این دستگیری‌ها در اسلام‌شهر با شلیک چند تیر هوایی از سوی مأموران پلیس همراه بوده‌است.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: اجرای طرح نیروی انتظامی ادامه خواهد یافت و در هفته، دو تا سه مرحله طرح به صورت ویژه اجرا می‌شود.

دستگیری‌هایی از نوع دیگر

از سوی دیگر فرمانده انتظامی استان تهران از تذکر به حدود ۴۵ هزار تن از شهروندان در سطح استان تهران در رابطه با آنچه وی "بدحجابی" دانست خبر داد. به گفته او از این تعداد حدود ۱۳۰تن نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
در دو ماهه اول سال جاری نیز ۳۱۲ نفر در تهران در رابطه با فروش سی‌دی‌ها و محصولات صوتی و تصویری دیگر دستگیر شده‌اند. مقامات انتظامی ایران این محصولات را "مبتذل و مستهجن" به‌شمار می‌آورند. ۲۱۶ نفر دیگر نیز طی این دوره به‌خاطر داشتن تجهیزات ماهواره‌ای دستگیر شده‌اند.

Mass arrestation of “thugs” in Tehran by police

نظرهای خوانندگان

عجب طنزی شده ! "هوادر" اراذل اوباش! ما تا حالا فکر ميکرديم اراذل اوباش فقط خودشون هستند و نوچه هاشون، نگو اين ديد ما خيلی دقيق نبوده! اين ديد علمی نيروی انتظامی منو کشته، پس بگو تو اين چند سال که با اوباشيگری مبارزه نميکردند داشتند مطالعه دقيق ميکردند!!!

سردار عزيز با افتخار ميگند به 45000 نفر تذکر دادند! برای آقايون عدد معنی نميدهند. يکی نيست به اين آقا بگه عزيزم اون ريال هستش يک صفر از جولوش هميشه بر ميدارند کم ميشه، اينی که داری ميگی آدمه!!!

-- kayvan ، May 28, 2007 در ساعت 01:06 PM

khiale jenahe riassat jomhouri rahat bashe be andaze kafi vazir o masoul baraye entekhabate ayande dar dast darand. dame arazelo obash garm

-- nam ، May 28, 2007 در ساعت 01:06 PM

آقا تکلیف هواداران هوادارها چی میشه ؟ این حتما میشه گروه چهارم . دسته پنجم هم هواداران 4 گروه اول. دسته ششم هم نوچه های هواداران هوادارها . دسته هفتم هم میشه اسپانسر های گروه اول . به این ترتیب نصف مملکت باید دستگیر بشوند .

-- سلمان از اصفهان ، May 28, 2007 در ساعت 01:06 PM

سلام دوستان . يه ماجراي جالب ما دقيقا روي 33 پل اصفهان ديديم كه مربوط ميشه به همين طرح مزبور. براي دستگيري 2تا اراذل و اوباش 20تا 23 ساله وسط شلوغ ترين مكان گردشگري يه شهر تاريخي پليس تير هوايي شليك كرد و ما هم همگي شاخ در آورديم . جالب اينجا بود كه اننقدر نيروهاي موازي زياد بود واسه اون 2 نفر كه داشتن به هم دعوا ميكردن كه به شما ربطي نداره و گروههاي ديگه هم مي گفتن به شما ربطي نداره . اين وسط بسيجي ها هم ريخته بودن اراذل مذكور رو كتك ميزدن تا نقش قوه قضائيه هم كمرنگ نباشه اون وسط.

-- hamed ، May 28, 2007 در ساعت 01:06 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)