تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کیهان-رجا نیوز و کیان تاجبخش

همزمان با انتشار گزارشی در روزنامه کیهان با عنوان "هویت واقعی کیان تاجبخش"، که طی آن وی را"مامور مخملی"، "عامل هلند در پروژه نافرمانی مدنی در ایران" و "یکی دیگر از عناصر انستیتو جامعه باز در بنیاد صهیونیستی سوروس" خوانده بود ، پایگاه اینترنتی رجا نیوز ، سایت نزدیک به رییس جمهوری ایران در خبری مدعی ارتباط محمد جواد ظریف با این بنیاد و دو عضو بازداشت شده آن در ایران‌ شد.


محمد جواد ظریف. واشنگتن پست برگرفته از ایسنا

جواد ظریف از چهره های نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی است که شش روز پیش از سمت خود به عنوان نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد کنار رفت.

پیش از این سایت آفتاب، وابسته به مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از ظریف به عنوان محتمل ترین گزینه ایران در مذاکره با آمریکا نام برده بود. خبری که به سرعت با واکنش منفی سایت‌های نزدیک به رییس جمهوری مواجه شد تا در نهایت رجانیوز وی را متهم به ارتباط با آنچه که وزارت اطلاعات در بیانیه‌اش "عوامل براندازی نرم" خوانده بود، کرد.

رجا نیوز نوشته است: "زمستان 83 و درحالی که دولت خاتمی روزهای پایانی حیات خود را سپری می کرد، محمدجواد ظریف فعالیت گسترده‌ای را برای ایجاد رابطه میان ایران و امریکا کلید زد. جواد ظریف با حضور در جلسه موسسه Open Society در نیویورک، سخنان خود را با "آمادگی برای شنیدن" و "ابراز علاقه برای قانع شدن" آغاز کرد. وی سخنرانی خود را با عنوان "گفتگوی باز" بین ایران و امریکا طرح کرده و از موسسه جامعه باز به عنوان موسسه دوست نام برده بود.موسسه جامعه باز ، همان موسسه ایست که 3 روز پیش، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از بازداشت کیان تاجبخش عضو این موسسه به اتهام همکاری با هاله اسفندیاری خبر داد".

"خبر ویژه" رجا نیوز در حالی منتشر می شود که در گزارش کیهان هیچ اشاره ای یه نام ظریف نشده و این روزنامه بیشتر کوشیده است تا اصلاح طلبان را به همکاری با آنچه که "ماموران مخملی بازداشت شده" می داند، متهم کند.

در گزارش کیهان، از "انجمن جامعه شناسی ایران"، "خانه هنرمندان ایران" ،"شهرداری تهران"، "سازمان تامین اجتماعی"، "داریوش آشوری" ،"نصرالله پورجوادی" ،" ناصر فکوهی" ، "منصوره اتحادیه" ،"فرهاد دفتری"، "مصطفی تاج زاده"، "بهروز غریب پور"، "غلامعباس توسلی" ، "حمیدرضا جلایی پور" و "پرویز پیران" به عنوان نهادها و چهره‌هایی که در دوره‌های مختلف و یا در غالب مدعوین یک سخنرانی مشترک با کیان تاجبخش همکاری داشته‌اند نام برده شده است.

نظرهای خوانندگان

این بی‌...ها هر تهمتی دلشان بخواهد می‌زنند و هر چه بخواهند می‌گویند. امروز به "علی دهباشی" هم تهمت زدند. کسی نیست جلوی اینها را بگیرد؟

-- no name ، May 27, 2007 در ساعت 04:00 PM

بيچاره دهباشي
بخوانيد

http://www.rouznamak.blogfa.com/post-60.aspx

-- بدون نام ، May 30, 2007 در ساعت 04:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)