تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستگیری چندین نفر در شهرهای آذری‌زبان

همزمان با سالگرد اعتراضاتی که در استان‌ها‌ی آذری زبان ایران برای چاپ کاریکاتوری در روزنامه ایران صورت گرفت، دادستان عمومی تبریز از دستگیری 15 نفر به اتهام "توزیع شبنامه‌‏های غیرقانونی در استان آذربایجان شرقی" خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، یوسف فیروزی در این باره گفت: "در این شبنامه‌‏ها برای برگزاری یک تجمع غیرقانونی در سالروز وقایع اعتراض‌‏آمیز سال گذشته مردم نسبت به چاپ مطالب موهن در روزنامه دولت دعوت شده بود.


به گفته دادستان تبریز "افراد دستگیرشده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارند".

دادستان تبریز با اشاره به دستگیری یک کاریکاتوریست و یک روزنامه نگار روزنامه ایران و تعطیلی موقت این روزنامه اظهار داشت: "مردم عادی نباید برای موضوعی که برای آن پرونده تشکیل و منجر به صدور حکم قضایی شده است، حساسیت نشان دهند".

از سوی دیگر بر پایه گزارش‌های تایید نشده، در تبریز چند روز پیش از یکم خرداد، نیروهای امنیتی به حالت‌ آماده‌باش در آمدند.

گفته می‌شود در عصر روز اول خرداد در مناطق آبرسانی، میدان ساعت، بازار تبریز و منطقه راسته کوچه، مردم و بازاریان با برپایی تجمع مسالمت آمیز به وضعیت سیاسی، اجتماعی و مخصوصآ موج جدید گرانی‌ها در پی افزایش 25% قیمت بنزین و طرح مبارزه با بد حجابی اعتراض گردند.

همچنین بر پایه خبرهای تایید نشده در شهرستان‌های میاندوآب و مغانشهر نیز چندین نفر دستگیر شده‌اند و شمار دستگیرشدگان مناطق آذری‌زبان بیش از رقم اعلام شده از سوی دادستان تبریز است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)