تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"صدور فرمان عملیات سیاه دربرابر ایران از سوی بوش"

شبکه ای بی سی به نقل از افرادی که آنها را از اعضای پیشین و کنونی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا معرفی می‌کند، گزارش می‌دهد که جورج بوش، به صورت سری ، به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا مجوز عملیات "سیاه" را برای بی‌ثباتی دولت ایران صادر کرده است.

عملیات "سیاه" به آن دسته از عملیات مخفیانه و سری گفته می‌شود که هیچگونه مسئولیتی در برابر آن پذیرفته نمی‌شود و کشور عامل همواره منکر آن می‌شود.

برپایه این گزارش، گفته می‌شود عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در برابر ایران دربرگیرنده جنگ تبلیغاتی هماهنگ، انتشار اطلاعات گمراه‌کننده و کارشکنی در ارز و همچنین مبادلات جهانی ایران است.

بروس ریدل، یک مقام بلندپایه سازمان جاسوسی سیا که به امور ایران و کشورهای خاورمیانه اشتغال داشته و به تازگی بازنشسته شده، درباره این گزارش می‌گوید: "من نمی‌توانم وجود چنین برنامه‌ای یا امضای ان از سوی رییس‌جمهوری را تایید یا تکذیب کنم. اما چنین برنامه‌ای با رویکرد آمریکا که تلاش دارد راه‌های برای فشار به رژیم ایران بیاورد، سازگار است".

گردون جاندرو، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید نیز چینی موضعی اختیار کرد: "کاخ سفید درباره امور اطلاعاتی اظهارنظر نمی‌کند".

یک سخنگوی سازمان سیا نیز به ای بی سی گفت: "ما درباره حرفی که درباره عملیات سری باشد، اظهار نظر نمی‌کنیم".






ریچارد کلارک، مشاور شبکه ای بی سی و مقام پیشین امور ضد تروریسم کاخ سفید معتقد است: " شاید دولت آمریکا می‌خواهد از راه‌هایی عمل کند که آورد که دستش رو نشود و در صورتی که بخواهد دولت راه قانونی را طی کند به اجازه اطلاعاتی نیاز است و باید کنگره را در جریان بگذارد".

شبکه ای بی سی به نقل از مقام‌های کنونی و پیشین سازمان سیا می‌افزاید صدور مجوز اجرای عملیات سری در برابر ایران از سوی بوش مترادف با این است که دولت آمریکا هم‌اکنون قصد ندارد گزینه نظامی را در برای برخورد با ایران انتخاب کند.

به گفته بروس ریدل، دیک چنی، معاون ریاست‌جمهوری آمریکا طرفدار حمله به ایران است اما به نظر می‌رسد دولت بوش به این نتیجه رسیده است که زیان‌های یورش به ایران بیش از منفعت‌های آن است.

به گفته این مقام پیشین اطلاعاتی، چنین به نظر می‌رسد که موثرترین ابزار ممکن که سازمان سیا می‌تواند از آن بهره گیرد فشار اقتصادی به ایران است؛ به ویژه یافتن حساب‌های سری ایران که برای برنامه هسته‌ای ایران استفاده می‌شود.

"ارتباط جندالله، پرویزمشرف و دیک چنی"

نظرهای خوانندگان

شما هر دروغی رو که میشنوی باور نکن

-- self ، May 24, 2007 در ساعت 07:46 PM

ما از عملیات "سیاه" یا سفید یا نارنجی یا مخملی ....هراسی نداریم.

-- ساوا ، May 25, 2007 در ساعت 07:46 PM

این "ما" کیه؟ یه بار از یکی از اینا که هی ما ما میکنن پرسیدم . گفت : "ما یعنی خودی ها" و شما غیر خودی هستین" . ما ، شما و آنها : اینم از اتحاد ملی

-- Amir ، May 25, 2007 در ساعت 07:46 PM

aay mano begiriid, tarsidammmmmmmmmmmm,shalvaramam baraa Bush khis kardam!!!!!!!!!!!!!!!!

-- بدون نام ، May 26, 2007 در ساعت 07:46 PM

خیلی هم عجیب نیست. آمریکا از هر فرصتی برای این کار استفاده کرده. موضوع یکی از همین برنامه ها هم ساختن دروغ در مورد برنامه ی هسته ای ایران هست. همش به دروغ میگه که شواهدی داره که نشون میده که ایران داره بمب اتمی میسازه (مثلا داستان لپ-تاپ سرقت رفته که بعد معلوم شد ساختگی بوده.). در صورتی که حتی گزارش واپسین آژانس (IAEA) هم چنین شواهدی رو تایید نمیکنه.

-- Amir ، May 26, 2007 در ساعت 07:46 PM

motasefane in bush (mosh)az har forsati etfade mikone va donbale bahanst chera chon onghder hasode ke nemitoone bebine ke mardome europa biyan shiraz torist miyan ziyad va onjaro takhte jamshido ziyad mirano miyan bush nemitone bebine mikhad takhte jamshido kharab kone vali bayad in khiyalesho be ghor bebare ;)

-- nashenas ، May 28, 2007 در ساعت 07:46 PM

عشق است آمریکا

-- بدون نام ، Sep 8, 2007 در ساعت 07:46 PM

درود بر سازمانهای اطلاعاتی آمریکا و همچنین جورج بوش

-- بدون نام ، Sep 9, 2007 در ساعت 07:46 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)