تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رد اتهامات هاله اسفندیاری از سوی آمریکا

واشنگتن اتهامات ایران علیه هاله اسفندیاری، پژوهشگر ایرانی-آمریکایی یکی از مؤسسات آمریکا را رد کرد.
تهران رسماً هاله اسفندیاری را به "تلاش برای براندازی نرم حکومت ایران" متهم کرده‌است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تام کیسی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این اتهامات تهران را "بی‌معنا" و "وقیحانه" نامید.

خانم اسفندیاری که تابعیت دوگانه ایرانی و آمریکایی دارد پس از سفر به ایران و مراجعه به اداره گذرنامه، از سوی مأموران وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و بعداً دستگیر شد.

تام کیسی در یک مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: هاله اسفندیاری تهدیدی برای دولت ایران یا تهدید به‌طور کل برای رژیم این کشور نیست". او افزود: "هاله اسفندیاری یک فرد دانشگاهی و صدایی برای تسامح و مبادلات مردمی میان مردم ایران و آمریکا است. این‌که او را یک تهدید به‌حساب آورده‌اند در تصور ما نمی‌گنجد".

هاله اسفندیاری، مدیر برنامه خاورمیانه ویلسون در واشنگتن است که برای عیادت مادر خود به ایران رفته‌‌بود.
پیش از این هیلاری کلینتون، نامزد ریاست‌جموری آمریکا، از وضعیت هاله اسفندیاری در ایران ابراز نگرانی کرده و کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا نیز خواستار آزادی فوری او شده‌بود.

علیرضا جمشیدی سخنگوی قوه قضاییه ایران، اواخر ماه اردیبهشت در این رابطه گفت: ا یشان هم‌اكنون با قرار بازداشت در اختیار وزارت اطلاعات هستند و جرم‌شان از مصادیق جرایم امنیتی است.

ایران تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و گفته است که با اسفندیاری همچون یک شهروند ایرانی برخورد خواهد شد.

Washington rejects Iran charges against jailed academic

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)