تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

درخواست اخراج نمایندگان پیشنهاد دهنده گروه دوستی پارلمانی با آمریکا

روزنامه اعتماد چاپ تهران گزارش داد که حسن کامران خواستار اخراج نمایندگانی شده است که برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی امضا جمع کرده‌اند.

اعتماد می‌نویسد روز یکشنبه، طرح عده ای از نمایندگان برای تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران - آمریکا به مناقشه ای در جلسه علنی مجلس تبدیل شد و همزمان غلامعلی حداد عادل رییس مجلس هم نطق تندی را علیه آمریکا ایراد کرد که با فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل جمعی از نمایندگان توام شد.

به نوشته این روزنامه مناقشه در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس از آنجا آغاز شد که حسن کامران نماینده اصفهان و عضو فراکسیون اصولگرایان خواستار اخراج نمایندگانی از مجلس شد که این طرح را ارائه داده‌اند.

بر پایه این گزارش، نمایندگان امضاکننده طرح به کمیسیون امنیت ملی فراخوانده شده و از آنان درباره علت اقدام به طرح تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران - آمریکا توضیح خواسته شده است.

اعتماد می‌افزاید نمایندگانی چون داریوش قنبری و ناصر نصیری دربرابر مخالفان تشکیل گروه دوستی پارلمانی ایران- آمریکا اعلام کردند وقتی سیاست نظام بر مبنای گفت وگو با آمریکا قرار گرفته است دیگر نباید از تحرکات دوستی پارلمانی در این خصوص انتقاد کرد.

بر پایه این گزارش حسن کامران خطاب به حداد عادل گفته است: "شما مکانیزمی را اتخاذ کنید که واقعاً هر کس در مجلس هر چیزی را نگوید تا در بیرون این تصور پیش نیاید که در مجلس برخی وکیل آمریکا هستند".

کامران در ادامه خواستار "اخراج" این نمایندگان از "مجلس اسلامی" شده است.

در همین حال ایرنا از توزیع نامه‌ای از سوی سید جلال حسینی در میان نمایندگان خبرداد.

در نامه سید جلال حسینی که ایرنا وی را "طراح پیشنهاد تشكیل گروه دوستی - پارلمانی ایران و آمریكا" خوانده، آمده است: "این پیشنهادتوسط عده‌ای از همكاران مطرح شد تا با بررسی در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و در صورت صلاحدید و اذن رهبر معظم انقلاب ارائه شود".

نماینده زنجان می‌افزاید: "به اعتقاد من جز با اسراییل، در شرایط برابر و بدون پیش‌ شرط می‌توانیم با همه كشورها رابطه برقرار كنیم".

سید جلال حسنی در این نامه ایران را قدرتمندتر از آن ارزیابی کرده که "بلعیده" شود و تاکید می‌کند که "در راستای استیفای منافع‌ ملی می‌توانیم، هرگونه بهانه‌جویی و سوء استفاده برخی كشورهای غربی و شرقی را از تیرگی روابط بین دو ملت ایران و آمریكا خنثی كنیم".

حسینی همچنین با اشاره با انتقادات و اتهامات دیگر نمایندگان و نیز گروه‌های خارج از مجلس می‌نویسد: "گرچه مجلس جای بحث، گفت وگو و شور و مشورت است اما برخی من را به خودباختگی، بی‌اطلاعی، سازشكاری و آمریكایی بودن متهم می‌كنند".

پیش از این علاء الدین بروجردی، رییس‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیشنهاد دهندگان گروه دوستی را افرادی خوانده بود که از سیاست اطلاعی ندارند.

حسین ابوطالب، نماینده اصولگرای تهران نیز، در سخنی تهدیدآمیز گفته بود که ملت توی دهان این نمایندگان خواهد زد.

"هفتم خرداد" مذاکرات ایران-آمریکا

ریان کروکر طرف مذاکره واشنگتن با تهران

امضا برای گروه دوستی پارلمانی ایران-آمریکا

رهبر ایران: گفتگو با آمریکا قرار بود سال پیش انجام شود

آمادگی نماینده بلندپایه آمریکایی برای سفر به تهران

نظرهای خوانندگان

به نظر من ایران باید از سال ها قبل به فکر ارتباط با امریکا می بود ودر ضمن ادعای نماینده اصفهان مبنی بر اخراج نمایندگانی که خواستار دوستی با امریکا بودند کاملا مخالف ازادی بیان واندیشه است

-- dawood hasani ، May 22, 2007 در ساعت 09:48 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)