تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"شكستن تابوی"سئوال از رییس جمهوری

اكبر اعلمی، نماینده تبریز، امروز در جمع خبرنگاران گفت: "رییس جمهوری به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از رهبری موظف است در مورد شکاف درآمدی بین فقیر و غنی، خودمحوری و خودشیفتگی از یک سو، غلبه احساس بر عقل و منطق از سویی دیگر و خارج شدن شیرازه امور اقتصادی و گران شدن مسکن به مجلس پاسخ دهد".

به گزارش ایلنا، اعلمی به خبرنگاران گفت كه سوالات از رییس‌‏جمهوری در 16 محور كلی به طور مستدل و كارشناسی شده به شرحی كه بیان می‌‏شود، تهیه شده است اما با وجود اینكه در نظرسنجی به عمل آمده از میان ۲۴۰ نماینده مجلس 7/28 درصد آنان با طرح سوال از رییس جمهور در ۱۶ محور مخالفند اما حداقل ۵۰ درصد از آنان از احضار احمدی نژاد به مجلس استقبال کرده و یا حداقل مخالفتی ندارند.

وی گفته است كه "تابو"ی پرسش از رییس جمهور زمانی شکسته می‌شود که حداقل یک چهارم نمایندگان طرح سوال را امضا کنند.

اعلمی گفت این نگرانی وجود دارد که سران اصولگرای مجلس به سرعت در صدد رایزنی برای پس گرفتن امضاها برآیند؛ البته وی در جمع خبرنگاران تاکید کرد که بسیاری از نمایندگان اصولگرا هم به پای طرح این سوال امضا زده‌اند و اما مخالف انتشار نامشان در حوزه رسانه‌ها هستند.


نماینده تبریز در مجلس‌‏هفتم افزود: "ما معتقدیم مادامی كه مجلس به وظیفه نظارتی خود به خوبی عمل نكرده و رییس‌‏جمهور و دولت را همچنان در انجام كارهایش آزاد بگذارند، وضعیت كنونی نه تنها بهبود نخواهد یافت بلكه شرایط روز به روز بدتر از گذشته نیز خواهد شد".

وی تصریح كرد: "لذا چنانچه ملت شریف خواهان طرح سوال از رییس‌‏جمهور در مجلس و شنیدن توضیحات وی در مورد مشكلات فراوان جامعه باشند، ایجاب می‌‏كند كه بنحو مقتضی نمایندگان خود را به حمایت از طرح سئوال از رییس‌‏جمهور تشویق و مجاب نمایند و رای اعتماد دوباره خود به آنها را به امضای طرح مورد اشاره موكول نمایند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)