تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۷ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز پنج‌شنبه
۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۶
۱۷ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

اسلام‌آباد، پاکستان: منوچهر متکی، وزیر امور خارجه‌ی ایران، امروز اعلام کرد مذاکره‌ی ایران و آمریکا روز ۲۸ مه در بغداد و در سطح سفیر انجام خواهد شد. متکی که برای شرکت در کنفرانس وزرای خارجه‌ی کشورهای اسلامی به پاکستان سفر کرده است گفت: «مذاکرات فقط و فقط در باره‌ی امنیت عراق خواهد بود».

بغداد، عراق: سخنگوی سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد در حملات خمپاره‌ای دیروز به منطقه‌ی سبز، ۲ نفر کشته و ۸ تن مجروح شده‌اند. کشته‌شدگان و همچنین ۶ تن از مجروحان عراقی هستند. انفجارهای قدرت‌مند دیروز در نزدیکی وزارت دفاع عراق و ساختمان سفارت آمریکا در بغداد روی داد.

قندهار، افغانستان: در پی انفجار دو بمب در قندهار، ۶ تن جان باختند. در انفجار نخست که صبح امروز در یک خودرو روی داد، ۴ تن کشته شدند. در حالی‌که پلیس سرگرم جمع‌آوری اجساد قربانیان بود، بمب دوم منفجر شد که در پی آن ۲ پلیس کشته و ۴ تن دیگر زخمی شدند.

اسلام‌آباد، پاکستان: نیروهای مرزی پاکستان و افغانستان شب گذشته نیز به حملات خمپاره‌ای خود علیه یکدیگر ادامه دادند. ۱۲ تن در درگیری‌های دیروز و دیشب جان باختند و بدین ترتیب تعداد تلفات درگیری‌های چند روز گذشته به ۳۰ تن رسید.

الجزیره، الجزایر: مردم الجزایر از صبح امروز برای انتخاب نمایندگان پارلمان به پای صندوق‌های رأی رفته‌اند. بیم آن هست که خشونت‌هایی در جریان انتخابات امروز بروز کند. چندی پیش، رهبر القاعده در شمال آفریقا این انتخابات را «مسخره» خوانده بود و مردم را به تحریم آن فرا خوانده بود.

سونورا، ‌مکزیک: در درگیری شدیدی که روز گذشته بین پلیس مکزیک با قاچاقچیان مواد مخدر رخ داد ۲۲ تن کشته شدند. کاروان مسلح قاچاقچیان در شمال غربی مکزیک، با حمله به پلیس، ۵ تن از مأموران پلیس را کشتند. در حمله‌ی مجدد پلیس، ۱۵ تن از قاچاقچیان و همچنین ۲ تن از گروگان‌های نزد آنها جان باختند. در سال جاری میلادی، با شدت گرفتن مبارزه‌ی حکومت مکزیک با قاچاق مواد مخدر، نزدیک به ۹۰۰ نفر کشته شده‌اند.

پاریس، فرانسه: صبح امروز فرانسوا فیون به کاخ الیزه رفت تا با نیکولا سارکوزی، رییس جمهور فرانسه، دیدار و مذاکره کند. از فرانسوا فیون، ۵۳ ساله و عضو میانه‌رو جناح راست، به عنوان محتمل‌ترین گزینه برای پست نخست‌وزیری فرانسه نام برده می‌شود. قرار است امروز سارکوزی نخست‌وزیر خود را معرفی کند.

مسکو، روسیه: امروز پس از ۸۰ سال، شعبه‌های داخل و خارج کلیسای ارتدوکس با یکدیگر اعلام اتحاد کردند. امروز در جریان مراسم باشکوهی که در کلیسای جامع مسکو برگزار شد، مطران الکسی دوم،‌ رهبر کلیسای ارتدوکس روسی،‌ و سراسقف لاور، رهبر کلیسای ارتدوکس در تبعید، پیمان اتحاد امضا کردند. این پیمان، که بشدت از سوی کاخ کرملین پشتیبانی می‌شود، به بدگویی‌های دوجانبه‌ی دهه‌ها پایان می‌دهد و بیش از نیم میلیون ارتدوکس را به جمع ارتدوکس‌های کلیسای روسیه بازمی‌گرداند.

کاتماندو، نپال: در پی اعلام پیشنهاد آمریکا،‌ تنش در اردوگاه‌های پناهندگان بوتانی در نپال رو به افزایش است. نزدیک به صدهزار پناهنده‌ی بوتانی «فراموش‌شده» در اردوگاه‌های آوارگان در نپال زندگی می‌کنند. ماه گذشته وزارت خارجه‌ی ایالات متحده اعلام کرد در صدد اجرای طرحی‌ست تا فرم درخواست استقرار در آمریکا را بین ۶۰هزار تن از پناهجویان تقسیم کند. اینک نزاع بین موافقان عزیمت به آمریکا و طرفداران بازگشت به میهن در بین پناهندگان بالا گرفته است. گروه دیده‌بان حقوق بشر از دولت نپال خواسته است به فکر ایجاد امنیت در هفت اردوگاه مذکور باشد.

پنوم‌پن، کامبوج: مأموران سازمان بین‌المللی حفظ بقا به همراه کارمندان محیط زیست محلی موفق شدند یکی از کمیاب‌ترین لاک‌پشت‌های آبی جهان را در نهری دورافتاده کشف کنند. مسئولان محیط زیست کامبوج ابراز امیدواری می‌کنند که موفق به حفظ این نوع نایاب از لاک‌پشت شوند. در ماه آوریل نیز لاک‌پشت بزرگی به وزن ۵/۱۱ کیلوگرم در کامبوج کشف و شناسایی شد.

نیویورک، آمریکا: روز گذشته تابلویی از اندی وارهول، هنرمند نامدار پاپ، در یک حراج در نیویورک به بهای ۷/۷۱ میلیون دلار فروخته شد. تابلو «تصادف خودرو سبز» اثری سورئال است که خودرویی واژگون‌شده و آتش‌گرفته را به طرزی مهیب تصویر می‌کند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)