تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رهبر ایران: وضعیت دانشگاه‌ها مناسب است

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران که هم‌اکنون در مشهد به‌سر می‌برد امروز در دیدار با استادان دانشگاه فردوسی مشهد اقدامات انجام شده پس از انقلاب برای "اسلامی کردن چهره دانشگاه‌ها" را خوب ارزیابی کرده است ولی افزود "با وجود کارهای انجام شده، هنوز فاصله با دانشگاه اسلامی مطلوب زیاد است".


آیت الله خامنه ای در مشهد. ایلنا

در روزهای گذشته در پی ناآرامی‌ها در دانشگاه پلی‌تکنیک و دانشگاه تهران دانشجویان بسیجی در شعارهایی خواستار انقلاب فرهنگی دوم شده بودند. در پی این ناآرامی‌ها چند تن از دانشجویان پلی‌تکنیک در بازداشت به‌سر می‌برند و نورالدین زرین کلک استاد دانشگاه تهران نیز از این دانشگاه اخراج شده است.

در همین حال قاضی حداد که پرونده دانشگاه پلی‌تکنیک به او سپرده شده بر ادامه برخوردها تاکید کرده است.

از سوی دیگر عباس سلیمی نمین سردبیر سابق کیهان هوایی که واقعه دانشگاه تهران و اخراج نورالدین زرین کلک در ارتباط با یکی از بستگان او رخ داده بود، چند روز پیش در گفتگو با خبرگزاری کار ایران گفت: "دانشجویان باید "شورای عالی انقلاب فرهنگی" را تحت فشار قرار دهند تا مشکلات اجرایی دانشگاه‌‏ها برطرف شود".

وی افزود: " مشکل شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که هر کدام از اعضای آنها چندین و چند کاره هستند و ضمن همه کارهایی که می‌‏کنند، در جلسات شورا هم شرکت می‌‏کنند. ما با این نیروها قادر نیستیم انقلاب فرهنگی را به ثمر برسانیم و آنها باید از کارهای دیگر دست بردارند و به این مهم بپردازند".

او در همین مصاحبه همچنین در انتقاد از دانشگاه آزاد و دانشگاه امام صادق گفته است: "مشکل از آنجایی آغاز شد که اساتید تصفیه‌‏شده در انقلاب فرهنگی اول مجدد توسط دانشگاه آزاد یا امام صادق جذب شدند. این اساتید به دلیل ناهمگون بدون رفتارشان با فرهنگ عامه کنار رفتند بنابراین بازگشت آنها می‌‏تواند موجب جلوگیری از هر نوع تحول باشد".

گفتنی است در همین روزها حادثه تعرض یکی از مسئولان حراست دانشگاه رازی کرمانشاه به یک دانشجوی دختر هم به‌وقوع پیوست که در زمینه مباحث مربوط به انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها انعکاسی پیدا نکرد.

موضع‌گیری میانه‌روانه آیت‌الله خامنه‌ای می‌تواند از شدت عمل طیف‌های تندرو در برخورد با دانشگاه‌ها بکاهد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)