تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۵ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز سه‌شنبه
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶
۱۵ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

مسقط، عمان: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، در ادامه‌ی سفر خود به کشورهای جنوب خلیج فارس، از امارات متحده‌ی عربی به عمان رفت و در دیدار با سلطان قابوس، پادشاه این کشور، گفت‌وگوهای مشترک را آغاز کرد.

تهران، ایران: سخنگوی قوه قضائیه‌ی ایران امروز اعلام کرد هاله اسفندیاری، پژوهشگر ایرانی-آمریکایی که از هفته‌ی پیش در زندان به سر می‌برد، به «اقدام علیه امنیت ملی» متهم شده است.

عقبه، اردن: مسئولان اردنی اعلام کردند نقطه‌ی کانونی در مذاکرات امروز ملک عبدالله و ایهود اولمرت فشار بر اسراییل برای پذیرش طرح صلح اعراب است. قرار است امروز ایهود اولمرت، نخست وزیر اسراییل، در عقبه با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، ملاقات کند. طرح صلح اعراب طرحی‌ست که در کنفرانس ماه مارس سران عرب به تصویب رسید. این طرح به اسراییل تضمین می‌دهد در قبال «عقب ‌نشینی از سرزمین‌های اشغال ‌شده در سال ۱۹۶۷»، «تأسیس یک حکومت فلسطینی» و «بازگشت مهاجران فلسطینی به کشورشان» روابطی کاملا عادی با کشورهای عربی خواهد داشت.
دیک چنی، معاون رییس جمهور آمریکا، نیز روز گذشته در جریان سفرش به اردن، با ملک عبدالله دوم دیدار و گفت‌وگو کرد.

غزه: در درگیری‌های سه روز گذشته بین نیروهای حماس و فتح در نوار غزه، ۹ فلسطینی کشته شدند. سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز از استقرار نیروهای امنیتی در غزه و همچنین از توافق دو گروه برای آتش‌بس خبر داد.

بغداد، عراق: ارتش آمریکا در عراق اعلام کرد پذیرفته است سه سرباز ناپدید شده‌اش در درگیری هفته‌ی پیش، توسط نیروهای القاعده گروگان گرفته شده‌اند.

خوست، افغانستان: در ادامه‌ی درگیری‌های مرزی بین پاکستان و افغانستان، روز گذشته نشستی برای حل اختلاف مرزی در خاک پاکستان تشکیل شد که پایان آن به خشونت کشیده شد و طی آن یک سرباز ناتو و یک سرباز پاکستانی به دست مردان مسلح ناشناس کشته شدند.

کراچی، پاکستان: در ادامه‌ی ناآرامی‌ها در شهر کراچی، امروز به دعوت احزاب مخالف، اعتصابی سراسری برگزار شده است. روز گذشته نیز مردان مسلح به دیوان عالی کشور حمله کردند و یکی از مسئولان عالی‌رتبه‌ی این دیوان را به قتل رساندند.

واشنگتن، آمریکا: ۲۴ عضو هیأت مدیره‌ی بانک جهانی امروز گرد هم می‌آیند تا نسبت به ادامه‌ی مدیریت پل ولفوویتز، رییس این بانک، تصمیم‌گیری کنند. ولفوویتز ۶۳ ساله متهم است که «سخاوتمندانه» و به‌طور غیرقانونی بر دستمزد دوست دخترش افزوده است. ۱۸۵ کشور عضو بانک جهانی هستند.

دهلی‌نو، هند: دولت هند در صدد است برای مبارزه با قاچاق زنان، مهاجرت زنان زیر سی سال هندی را به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و همچنین قسمت‌هایی از آفریقا و آسیای جنوب شرقی ممنوع کند. رنوکا چودری، وزیر زنان و اطفال هند، چندی پیش اعلام کرد که شکایت‌های بسیاری دریافت شده است که زنان هندی مهاجر در برخی کشورها، با گرو نگه داشته شدن گذرنامه‌شان وادار به تن‌فروشی شده‌اند.

سان‌فرانسیسکو، آمریکا: مقامات ارتش آمریکا اعلام کردند دسترسی سربازان آمریکایی به سایت‌های MySpace ، YouTube و حدود ده وب‌سایت دیگر، با استفاده از کامپیوترهای وزارت دفاع ممنوع است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)