تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: روابط ایران و امارات گسترش می‌یابد

محمود احمدی‌نژاد در یک کنفرانس خبری در ابوظبی گفت "بین ما و امارات مانع و محدودیتی در توسعه روابط وجود ندارد".
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمود احمدی‌نژاد در این نشست که روز دوشنبه در جمع بیش از ۱۰۰ خبرنگار برگزار می‌شد مسئله امضاء موافقتنامه‌های دفاعی با کشورهای همسایه را جدی خواند.

او در این باره گفت: جدی بودن ما به همان میزانی است که من الا‌ن در اینجا حضور دارم‌. ما خیلی جدی هستیم و معتقدیم دولت‌ها و ملت‌های منطقه می توانند به بهترین شکل امنیت منطقه را برقرار کنند.

محمود احمدی‌نژاد برای دیداری رسمی از امارات به این کشور سفر کرده و مذاکرات خود را با شیخ زاید آل نهیان، رئیس جمهور این کشور آغاز کرده است.

رئیس جمهور ایران در ارتباط با جزایر سه‌گانه ایران در خلیج فارس گفت "برخی مسائل در رسانه‌ها مطرح می‌شود و دشمنان منطقه نیز آن را مطرح می‌کنند، اما میان ما و امارات چنین مسائلی مطرح نیست".

در ارتباط با روابط ایران و مصر محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به پرسش یک خبرنگار گفت "ما به شکل قاطع درپی تجدید رابطه با مصر هستیم و اگر دولت مصر اعلام آمادگی کند تا پایان وقت اداری همین امروز سفارت ایران را در قاهره برپا می‌کنیم".

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد همچنین یک‌شنبه‌شب در اجتماعی از ایرانی‌های مقیم دبی در باشگاه ایرانیان حضور یافت. او در این اجتماع، روابط ایران و امارات را رو به گسترش خواند.

علی رغم اختلافات ارضی میان امارات متحده و ایران، کشور امارات بزرگترین شریک تجاری ایران است و تبادل تجاری این دو کشور در سال ۲۰۰۶ به ۱۱ میلیارد دلار رسید. حد اقل ۴۰۰ هزار ایرانی در امارات متحده عربی ساکن‌اند که محمود احمدی‌نژاد در اجتماع باشگاه ایرانیان سه‌هزار تن از ایشان را مخاطب قرار داد.

پس از دیدار از امارات، رئیس جمهور ایران عصر دوشنبه وارد کشور عمان شد و از سوی سلطان قابوس بن سعید پادشاه عمان از او استقبال شد. محمود احمدی‌نژاد روز سه‌شنبه به تهران بازمی‌گردد.

نظرهای خوانندگان

اين نظر ربطي به «خبراول» زمانه ندارد.
بنا به خبرگزاري فارس ،عكس‌هايي را كار كرده و خبر داده كه در جريان مراسم بزرگداشت «نصرت الله كريمي» كه در خانه‌ی هنرمندان برگزار مي‌شد، ناگهان حال كريمي بد مي‌شود و او را به بيمارستان منتقل کردند. لينك زير را ديديد، باز برگرديد و اين رنج‌نامه را بخوانيد:
http://www.farsnews.com/imgrep.php?nn=8602230611
........
خبرگزاری فارس،،تابوي «ممنوع» بودن «نصرت الله كريمي» را شكست!
«نصرت الله كريمي» متولد 1303 تهران، فارغ التحصيل از «هنرستان هنرپيشگي تهران» و دانشكده سينمايي پراگ در رشته كارگرداني سينما و تلويزيون است. وي فعاليت هنري خود را از سال 1321 در تاترهاي فردوسي، سعدي و جامعه‌ي باربد، به عنوان گريمور، بازيگر و گاهي كارگردان آغاز كرد. او كه از طفوليت به هنرهاي نمايشي و مجسمه سازي علاقه داشت با تشويق برادر نقاش خود «علي كريمي» به فراگيري اين هنرها پرداخت. دوره متوسطه را تا سيكل اول در هنرستان صنعتي ايران و آلمان گذراند و ديپلم متوسطه را از هنرستان هنرپيشگي تحت سرپرستي مرحوم «سيدعلي نصر» اخذ كرد. او از سال 1319 تا 1331 در تاترهاي مختلف به عنوان گريمور، بازيگر و گاه نمايش‌نامه نويس و كارگردان فعاليت كرد. در 1331 پس از ازدواج با يكي از بازيگران تاتر سعدي، به اتفاق همسرش و براي تكميل تحصيلات خود عازم ايتاليا شد كريمي، در سال 1331 عازم اروپا شد و در ايتاليا و با كمك سفير وقت ايران، دستيار سومي فيلم «ايستگاه مركزي» ساخته‌ي «ويكتوريو دسيكا» را تجربه كرد. در ادمه همين فراگيري‌هاي‌اش و در راستاي آموختن تاتر عروسكي بود كه عازم اتريش شد. و پس از آن و براي ادامه كارآموزي‌هاي‌اش، راهي چكسلواكي شد و طي يك دوره 5 ساله در پراگ، بار ديگر و براي گذراندن يك دوره تخصصي فيلم‌هاي عروسكي و دوبله به ايتاليا بازگشت و با «استوديو» آس قرارداد كاري امضا كرد. در همان سال به دعوت وزارت فرهنگ و هنر، مسووليت كارگاه نقاشي متحرك را به‌عهده گرفت و در آن‌جا فيلم‌هاي زيادي را با تكنيك‌هاي انيميشن و عروسكي ساخت. پس از گذراندن دوره 5 ساله رشته‌ي كارگرداني سينما و تلويزيون، يك سال نيز دوره تكنيك فيلم هاي عروسكي را گذراند و با مدرك فوق ليسانس فارغ التحصيل شد. وي بعد از چند سال كار در بالاترين سطح بين‌المللي تاتر و هم‌چنين دوبله فيلم‌هاي خارجي به زبان فارسي، در ارديبهشت 1343 ، يعني پس از 15 سال دوري از وطن، به ايران مراجعت كرد.كريمي سينماي حرفه‌اي را در ايران با نگارش فيلم‌نامه «افق‌روشن» به كارگرداني «مهدي‌اميرقاسمي» تجربه كرد. در آرشيو وزارت ارشاد،فيلم‌هاي:«دل موش،پوست‌پلنگ»،«شكار ماه»،«باباكرم»،«تعصب»،«سلسله مراتب»،«خروس‌بي‌محل»، «آدم شاخ درمي‌آره»،«پيدايش آتش» و «آقاي شاكي»، نگه‌داري مي‌شوند. نصرت الله كريمي، از سال 1346 تا 1348 نيز با ساخت سريال در تلويزيون ملي ايران آن‌روزها، مشغول به كار بود.در همين ايام بود كه به ساخت فيلم سينمايي روي آورد . فيلم‌هاي «درشگه‌چي» و «محلل»،يادگار همان دوران‌اند. اما در سال 1351 و با بازي در 3 فيلم «حسن سياه»،«حكيم باشي» و «عيالوار»، مورد سواستفاده ي تجاري تهيه‌كنندگان ژانر موسوم به«فيلمفارسي» قرار گرفت و گذشته‌ي پُر بارش را در معرض آسيب قرار داد. كريمي تا سال 1356 به‌صورت پراكنده، از سريال سازي و فيلم‌سازي دور نبود. در سال 1357و بعد از انقلاب فرهنگي «ممنوع» شد؛ تا اين‌كه در سال 1368 با كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان شروع به همكاري كرد و تا به امروز در ساخت تيزرهاي آموزشي عروسكي «آقاي آلوده»، «آقاي پاكيزه»،تيزرهاي «صرفه‌جويي در آب» و تيزر «شير مادر» هم‌كاري داشته است. گفتني‌ست :«نصرت الله»پدر ماندانا كريمي (عروسك گردان سينما) است. خوش‌حالم كه«خبرگزاري فارس»،تابوي شكسته شدن«ممنوع» بودن «نصرت الله كريمي» را - هرچند دير-، ولي ثبت كرد.
شادباشيد.
تهران
ح.شريفي‌فر

-- ح.ش ، May 14, 2007 در ساعت 12:59 PM

حال‌ام زياد خوب نبود و نيست!
با عجله تايپ كردم.آخر يك‌نفر بيش‌تر نيستم!
ويتوريو دسيكا را اشتباه تايپ كردم.
با معذرت از «ويتوريو دسيكا» و «دزد دوچرخه‌اش».
تهران
همان آدم سمج!
خيلي خودم را گرفتار كردم، انگار
http://karaa.blogfa.com/post-92.aspx

-- ح.ش ، May 14, 2007 در ساعت 12:59 PM

Omid ast ke hale aghaye karimi khoub shode bashad.
va ama dar morede safar o indishehaye reis jomhourie eslami : dar morede mesr hamantor ke mesriha goftan aval esme oun teroristaro ke ba arze mazerat bande yadam nist az khiabane tehran bar darid, dar in halat dolate mesr hazer be barghararie rabete hast, ahmadi nejad lazem nist menat sare keshvarhaye dige bogzarad, taze mesr lotf mikone ke in pishnahad ra karde, jeloye yek bache sheitoun o majerajou in mesre ke dar hale hazer ba massouliat raftar mikone , na iran. va ama dar morede keshvarhaye khalije fars, jenabe reis jomhour age hata yek kam khod ra madioune in abo khak ke esmesh irane midoune, hata yek kam, hata baraye inke be har hal inja farsi yad gerefte, ghabl az hame ezharat o indishehaye hale nour tori laaghal mozoue esme khalije fars o sharte avale rabete ba keshvarhaye arabi bogzarad

-- NAM ، Jun 11, 2007 در ساعت 12:59 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)