تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

قالیباف: اصولگرای اصلاح‌طلبم

محمدباقر قالیباف روز یکشنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی گفت: "یک اصولگرا حتماً‌ باید اصلاح‌طلب باشد و اصلاح‌طلبی به معنای تأکید بر مواضع انقلابی خود و اصلاح‌ آن براساس نیازهای زمان است.


محمد باقر قالیباف. ایران کارتون

به گزارش فارس، قالیباف همچنین اظهار داشت رویکردهای اصولگرایانه و ارزشی و دینی را باید حفظ کنیم. قالیباف که پس از چند مرحله کشمکش با رای شکننده به شهرداری تهران برگزیده شد گفته است که قطب‌بندی‌های سیاسی موجود در کشور را قبول ندارد اما متعلق به اردوگاه اصولگرایانی است که به اصلاح‌طلبی اعتقاد دارند.

عنوان "اصولگرایی اصلاح‌طلبانه" شعاری بود که او برای مبارزه انتخاباتی خود در انتخابات ریاست جمهوری پیشین برگزیده بود و در آن زمان نوعی اعلام میانه روی به حساب می‌آمد، اما اکنون با توجه به این که قالیباف رای تمامی اصلاح‌طلبان حاضر در شورای سوم شهر تهران را برای انتخاب مجدد به شهرداری پشت سر خود داشت به نظر می‌آید که این شعار ظرفیت‌های تازه‌ای از خود نشان داده است.

در همین باره می‌توان به نخستین شماره دور جدید روزنامه هم‌میهن اشاره کرد که با تیتر "پشت پرده انتخاب قالیباف"، تمام صفحه نخست اولین شماره خود را به عکس تمام قدی از قالیباف اختصاص داده که روی صندلی نشسته. این روزنامه که خود را متعلق به تمام طیف اصلاح‌طلبان خوانده است، در مطالب مختلفی به قلم خبرنگاران خود و نیز نجفی و ابتکار از اعضای کنونی شورای شهر به این انتخاب پرداخته، و علاوه بر آن در صفحه آخر خود هم که باشگاه روشنفکران" نام دارد از فریبرز رییس دانا، محمد توسلی و علی عباسپور پرسیده که "به نظر شما بهترین شهردار پس از انقلاب چه کسی بوده است؟" و از هر سه نفر نظر مثبتی را درباره انتخاب قالیباف به شهرداری تهران نقل کرده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)