تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

در خواست رسمی آمریکا برای مذاکره با ایران

سید محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران اعلام كرد كه درخواست رسمی آمریكا برای مذاكره با ایران در مورد عراق به مقامات ایران ارایه شده ‌است.

حسینی در گفتگو با ایرنا اظهار داشت كه درخواست مذاكره توسط آمریكا از طریق مجاری رسمی كه همان سفارت سوییس درتهران است به مقامات ایرانی ارایه شده است.

ایران امروز آمادگی خود را برای مذاكره با آمریكا در مورد عراق اعلام كرد.

در همین حال سخنگوی معاون رییس‌جمهوری آمریکا روز یکشنبه تایید کرد که واشنگتن برای مذاکره با ایران بر سر مسئله عراق ابراز تمایل کرده است.

به گزارش فرانس پرس، لی ان مک‌براید، سخنگوی دیک چنی به گزارشگرانی که همراه چنی به مصر سفر می‌کردند از "تمایل" آمریکا "برای گفتگو در سطح سفرا که به مسائل عراق محدود شود" خبر داد.

همچنین محمد علی حسینی روز یکشنبه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران از گفت‌وگوی قریب الوقوع ایران و آمریكا در عراق خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در زمینه مذاكره با آمریكا گفت: "در پی رایزنی‌هایی كه مقامات عراقی داشتند، ایران این موضوع را به طور رسمی مورد توجه قرار داد؛ بنابراین به منظور كاهش آلام و درد و رنج مردم عراق حمایت و تقویت دولت نوری مالكی، تقویت و تثبیت امنیت در آن كشور در بغداد با طرف آمریكایی گفت‌وگویی خواهیم داشت".

حسینی افزود: "مكان مذاكرات عراق است و زمان و سطح تیم مذاكره‌ كننده تا پایان هفته مشخص خواهد شد".

به گزارش ایسنا محمد علی حسینی همچنین درباره تشكیل پارلمان دوستی ایران و آمریكا گفت: "این پیشنهاد را از طریق مجاری رسمی ارایه دهند تا مسئولین ما بتوانند آن را مورد بررسی قرار دهند".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)