تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۲۲ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶
۱۲ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

تهران، ایران: محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری ایران، فردا برای دیداری دو روزه از امارات متحده‌ی عربی به این کشور سفر خواهد کرد. این نخستین سفر یک رییس جمهوری اسلامی ایران به امارات متحده‌ی عربی‌ست.

صنعا، یمن: دولت یمن سفیران خود را از ایران و لیبی «برای مشورت» فراخواند. چندی پیش علی محمد مجاور، نخست‌وزیر یمن، تهران و طرابلس را به دخالت در امور داخلی و پشتیبانی از شورشیان شیعه‌ی یمن متهم کرده بود.

کراچی، پاکستان: در تظاهراتی که امروز صبح در کراچی، در اعتراض به برکناری رییس دیوان عالی پاکستان، برگزار شد یک پلیس و دو تن از سازمان دهندگان تظاهرات کشته شدند.
خبر تکمیلی: آخرین گزارش‌ها حاکی از کشته شدن ۱۵ نفر و زخمی شدن ۴۵ تن دیگر است.

ترکمن‌باشی، ترکمنستان: رؤسای جمهوری روسیه، ترکمنستان و قزاقستان امروز طی دیداری در شهر ترکمن‌باشی (ترکمستان) با احداث خط لوله‌ی مشترک گاز موافقت کردند. این خط لوله، گاز ترکمنستان را از راه قزاقستان و روسیه به اروپا منتقل خواهد کرد.

واشنگتن، سازمان ملل: شورای امنیت برای رسیدن به توافقی در باره‌ی کوزوو امروز پیش‌نویسی در میان اعضای خود توزیع کرد. روسیه و صربستان بشدت مخالف طرح سازمان ملل برای استقلال کوزوو از صربستان هستند.

سائوپائولو، برزیل: پاپ بندیکت شانزدهم،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان، که به برزیل سفر کرده است نخستین «قدیس» برزیلی‌الاصل را معرفی کرد. قدیس اعلام شدن فریار گالوائو، کشیش قرن هجدهم برزیل، در ادامه‌ی فعالیت واتیکان برای حضور پررنگ‌تر در منطقه‌ی آمریکای لاتین ارزیابی شده است.

کابل، افغانستان: روز گذشته طالبان یک فرانسوی را که پنج هفته‌ی پیش به گروگان گرفته بود آزاد کرد. هنوز سه تن از همکاران این فرانسوی، که در طرحی برای کودکان افغان کار می‌کردند، در چنگ نیروهای طالبان هستند.

سئول، کره جنوبی: کره جنوبی و کره شمالی یک قرارداد همکاری برای گذر یک خط آهن از دو کشور امضا کردند.

ایروان، ارمنستان: انتخابات پارلمانی ارمنستان از صبح امروز در این کشور آغاز شد. این انتخابات مهم‌ترین اصلاح‌طلبی دموکراتیک مردم این کشور ارزیابی شده است.

بغداد، عراق: عبدالعزیز حکیم، رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، قدرت‌مندترین حزب شیعی عراق، امروز در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد کلمه‌ی «انقلاب» را از نام حزب خود حذف کرده است.

ازمیر، ترکیه: انفجار مهیبی بامداد امروز در شهر غربی ازمیر باعث زخمی شدن شش تن شد. گفته می‌شود منشأ این انفجار بمب کوچکی بوده است که برای ایجاد وحشت در بازار این شهر جاسازی شده بود.

نظرهای خوانندگان

در باره حکیم مثل اینکه این ها یواش یواش دارند عقلشون سر جاش میاد!

-- جیمبو ، May 12, 2007 در ساعت 09:30 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)