تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار رایس از نمایشگاه آثار هنری ایران

کاندولیزا رایس، وزیر امورخارجه آمریکا، روز پنجشنبه از نمایشگاه هنر ایران در مرکز جهانی مریدین در واشنگتن دیدار کرد.

نمایشگاه نقاشی"آرزوها و رویاها" که آثار 14 هنرمند ایرانی را به نمایش گذاشته است به منظور تقویت مناسبات فرهنگی ایران و آمریکا برگزار شده است.


کاندولیزا رایس در نمایشگاه هنرمندان ایرانی در واشنگتن. آسوشیتدپرس

رایس پس از دیدار از نمایشگاه گفت: "این واقعا روز با شکوهی است. من بسیار از دیدن آثار این هنرمندان بزرگ که همگی زیر چهل سال دارند، لذت بردم. آنها بسیار خوب فرهنگ با شکوه ایران را به نمایش گذاشته‌اند؛ فرهنگ با شکوهی که به سده‌های بسیار گذشته بازمی‌گردد. از دیگر سو این (نمایشگاه) موجب می‌شود که مردم آمریکا بتوانند وجه دیگری از ایران راببینند و ببینند که هنرمندان ایران چه می‌کنند. گفته می‌شود موسیقی زبان جهانی است، و البته من هم به عنوان یک نوازنده، به این باور دارم. اما گمان می‌کنم ما امروز از هنر زبانی ساخته‌ایم برای مردمی که می‌خواهند همدیگر را بشناسند و با یگدیگر سخن گویند و من می‌خواهم به خاطر ممکن ساختن این امر از شما سپاسگزاری کنم. و من می‌دانم که با برگزاری این نمایشگاه در جاهای مختلف، مردم آمریکا می‌توانند، آثار بزرگ این هنرمندان ایران را ببینند. بسیار سپاسگزارم و از حضور شما در اینجا تشکر می‌کنم".

چهارده هنرمند ایرانی از طرف دولت آمریکا برای حضور در این نمایشگاه روادید ویژه دریافت کرده‌اند.

سخنرانی رایس را ببینید.

نظرهای خوانندگان

حرف روباه رو باور کنیم یا دم خروس رو؟ خانم رایس! به جای این قر و فر ها دیپلماتهای گروگان گرفته ما رو آزاد کن، دست از تهدید نظامی و تحریم و غیره ما بردار، بعد شاید اون 10 تا هنرمندی که نیومدن عکس یادگاری باهات بگیرن نظرشون عوض شه.

-- خروس زری ، May 12, 2007 در ساعت 10:47 PM

agar_ham-siasat-bashe-kehast_dar-sharaiete-feli-lazeme

-- hamed ، May 12, 2007 در ساعت 10:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)