تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیک چنی از ناو هواپیمابر برای ایران پیام فرستاد

دیک چنی، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، روز جمعه بر عرشه ناو هواپیمابر جان سی استنیس در خلیج فارس اعلام کرد که ایالات متحده اجازه نخواهد داد ایران جنگ‌افزارهای هسته‌ای به دست آورد.

به گزارش آسوشیتد پرس، دیک چنی در برابر چند هزار ملوان آمریکایی در ناو اتمی استینس گفت: "ما همراه با دیگران از دستیابی ایران به جنگ‌افزارهای هسته‌ای و تسلط آن بر این منطقه جلوگیری خواهیم کرد".

معاون رییس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: "پیام‌های ما برای دوستان و دشمنان روشن است. ما خطوط دریایی را باز نگه خواهیم داشت".


دیک چنی بر عرشه ناو هواپیمابر استنیس در خلیج فارس. جمعه یازدهم مه. آسوشیتدپرس

هم اکنون دو ناو هواپیمابر آمریکایی و ناوگان همراه آنها در خلیج فارس حضور دارند.

دیک چنی این اظهارات را در 240 کیلومتری سواحل ایران بیان کرد. وی پس از سفر دو روزه‌اش به عراق، به امارات متحده عربی رفت.

جورج بوش، رییس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه گفت که معاونش به منطقه می‌رود تا پشتیبانی بیشتر کشورهای میانه‌رو عرب را برای مقابله با ایران جلب کند.

بوش اظهار داشت که چنی می‌خواهد به متحدان عرب آمریکا یادآوری کند که واشنگتن به "عواقب دستیابی ایران به جنگ ‌افزار هسته‌ای آگاه است".

بوش افزود که دیک چنی به آنها خواهد گفت، "برای مواجهه با افراطگرایی در آن منطقه حساس، دوستی قابل اعتماد دارند".

به گفته رییس‌جمهوری آمریکا چنی "همچنین خاطر نشان خواهد کرد که پیروزی در عراق برای مواجهه با ایران مهم است".

بوش گفت: "اگر ما به برخی حرف‌های کنگره گوش کنیم و پیش از آن که کار را در عراق به پایان برسانیم از آنجا برویم، ایران جسور خواهد شد".

دیک چنی پس از امارات متحده عربی از مصر، اردن و عربستان دیدن می‌کند.

نظرهای خوانندگان

فقط زر می زنه ! همون عراق براش بسه !

-- احمدی ، May 11, 2007 در ساعت 05:18 PM

I suggests Mr. Bush to read a little bit of Iranian History to underestand (how Iranian people regardless of their faith and race defend their country. Martike ahmagh pofuze ke bayad jol o palasesho jam kone ta 1 sale deege ba in arabha meekhan ba ma darbeyoftand. nemeedonana ina hamoonan ke 20 sale pish ham ba ham ba ma daroftadan va kheyri nadeedan

-- بدون نام ، May 11, 2007 در ساعت 05:18 PM

بیان بابا ما که مردیم از انتظار

-- بدون نام ، May 11, 2007 در ساعت 05:18 PM

"حکومت ها را کله پوک ها اداره می کنند ."
این عبارت از خود من است !!

-- keyan ، May 11, 2007 در ساعت 05:18 PM

بله . حالا دست کم بگیرید . به فرض اینکه این مقدمه حمله به ایران نباشه , من مطمئنم که تا قبل از اتمام ریاست بوش اینها یک غلطهایی خواهند کرد . ببینید هیچ کاری نداره . یه دونه از توپچی های نیرو دریایی ایران را می خرند و بش می گن یکی از ناوهای ما آمریکایی ها رو بزن . بعد این میشه بهونه برای جنگ و انشالله تا قبل از اتمام دوره اش میزنه کن فیکون می کنه . کلی هم تبلیغ می کنه که بیا دیدید گفتم اینها تروریستند کشتی ما رو زدند و فرزندان آمریکایی مون رو فرستادند رو هوا.برا بوش که 11 سپتامبر رو راه می اندازه این که کاری نداره. عامل هم که تو ایران زیاد داره . امثال علیرضا عسگری توی نیروهای مسلح ایران زیادند که حاضرند با بوش همکاری کنند و بهونه برای حمله دستش بدهند. حتی همین ...

-- salman ، May 12, 2007 در ساعت 05:18 PM

baseh in dorogh ha

-- mari ، May 12, 2007 در ساعت 05:18 PM

Bush sagte: " Gott befahl mir den krieg " or " God ordered me war ".
Which God?
When?
Who?
Where?
He thinks ,all of people are crazy.
Mehran Tanha

-- Mehran Tanha ، May 13, 2007 در ساعت 05:18 PM

چطور کسی می تونه آرزوی رویارویی ایران و آمریکا رو داشته باشه؟آیا به جرات می تونید بگید ایران،عراق نمی شه؟ خیلی دلتون می خواد هر روز تو ایران یه سری بمیرن؟ یعنی شما نمی دونید با این جنگ پای القاعده و گروهک های تروریستی سنی به ایران باز می شه؟ دلتون می خواهد کسی از خانواده شما به طرز فجیعی کشته بشه؟ من حاضرم تو همین بدبختی و بیداد زندگی کنم ولی این اتفاقات نیوفته.بدونید که اعراب چشم دیدن ما رو ندارن.اونا آرزوی ویرانی این مرز و بوم دارند.....یاد 8سال جنگ با عراق بیافتید.یاد ما جوونا هم باشین.اگه شما پیرید.ما هنوز جوونیم می خوایم زندگی کنیم.

-- سامان محمدی ، Aug 5, 2007 در ساعت 05:18 PM

به نظر من باید ما به کلیه ناوها حمله کنیم و اونها را به هواپیماهای ملخداری که داریم بمباران کنیم تا بفهمند کامیکازه یعنی چه ؟

-- مجید ، Aug 6, 2007 در ساعت 05:18 PM

No War ! Please No War !

-- بدون نام ، Aug 7, 2007 در ساعت 05:18 PM

واي بر ما !! كجاست آن غيرت ايراني !!

چو ايران مباشد تن من مباد

-- علي ، Aug 21, 2007 در ساعت 05:18 PM

علی آقا ، غیرت ایرانی رفته دبی تو بغل عربها ! جهت اطلاعتون ....!!!!

-- alef ، Sep 2, 2007 در ساعت 05:18 PM

اين ... ايران را با بقيه كشورها اشتباه گرفته است. بزودي و در نبرد نهايي ايران شكوه تمدن باستاني و توان نظامي خود را به آمريكا و جهان نشان خواهد داد. پاينده ايران

-- عليرضا ، Sep 2, 2007 در ساعت 05:18 PM

بابا نترسيد اولا اگر بيان كه براي ما بهتره. از اين ذره ذره مردن است ولي در كل هيچ كي به داد ما نميرسد تا خودمون به داد خودمون نرسيم . يك عزيزي اون بالا دم از غيرت زده بود ختدم گرفت كه داريم همه جوره به دنيا حال ميديم بد اينجور مواقع كه ميشه يك عده اي ياد غيرت مي افتند.

-- شهاب ، Sep 2, 2007 در ساعت 05:18 PM

به نظر من حمله نظامی مشکلات مردم بیجاره را بیشتر میکند راه حل بهتری هم هست ضمن اینکه ایران با عراق فرق داره اگر امریکا حماقت کنه خیلی از مردم که دل خوشی هم از نظام ندارند باز بیگانه رو سرویس میکنند این یعنی نابودی امریکاییهای خودخواه

-- بدون نام ، Sep 2, 2007 در ساعت 05:18 PM

به نظر من اینها همه یک نوع جنگ روانی و تبلیغاتی برای تحت فشار قرار دادن ایران می باشد و به صورت مقطعی و موجی سینوسی در طول این چند سال شاهد بوده ایم

-- عظیم ، Sep 20, 2007 در ساعت 05:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)