تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دستگیری غواصان ایرانی از سوی امارات

۱۲ تن از غواص‌های ایرانی در آب‌های آزاد اطراف جزیره ابوموسی توسط نیروهای کشور امارات متحده دستگیر شده‌اند.
این خبر را یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایران روز سه‌شنبه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این مقام مسئول با اشاره به این‌که این افراد ۱۸مایل با جزیره ابوموسی و ۲۴ مایل با امارات فاصله داشته‌اند بازداشت آنها را کاملاً غیرقانونی دانست.

به گفته او" ظاهرا اواخر سال گذشته یک شناور که از دبی به سمت بندر دیلم بار حمل می‌کرده به علت طوفانی بودن هوا غرق شده است که این غواصان برای آزادسازی بار این شناور از ته دریا فعالیت‌هایی را صورت می‌دادند".

حسن نوری‌پور، مدیرعامل شرکت غواصی صدف سفید خارک با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران جزئیات خبر دستگیری این غواصان را به این خبرگزاری اعلام کرده‌است.


امارات متحده عربی این بخش از آب‌های بین‌المللی که موسوم به فلات قاره است را جزء محدوده خود می‌داند. به گفته حسن نوری‌پور سه‌شنبه هفته گذشته دو گشتی اماراتی و یک ناو کوچک این کشور با حضور در محل کار غواصان خواستن توضیحاتی از آن‌ها پس از تماس با مرکز فرماندهی خود به زور آن‌ها را به امارات منتقل کردند.

یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با ایسنا از پی‌گیری موضوع دستگیری این ۱۲ غواص ایرانی از طریق سفارت ایران در ابوظبی و سرکنسول‌گری ایران در دبی خبر داد.

مدیرعامل شرکت غواصی صدف سفید خارک از عملکرد وزارت امور خارجه در این خصوص و عدم ارایه ‌اطلاعات دقیق علی‌رغم نگرانی‌های خانواده‌های این غواصان انتقاد کرد.

محمود احمدی‌نژاد و مرزهای آبی

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، محمود احمدی‌‌نژاد رئیس جمهوری ایران در پیامی به پانزدهمین همایش هماهنگی ارگانهای دریایی از نقش بزرگ ایران در تعامل با جامعه جهانی از طریق مرزهای گسترده آبی خود اشاره کرد.

او در این پیام در مورد عظمت ناوگان تجاری، نفتکش و ماهیگیری ایران در سطح منطقه و تاریخ دریانوردی در ایران و سابقه دیرینه آن در جنوب کشور صحبت کرد.
احمدی نژاد همچنین از آمادگی کامل دولت در جهت کمک به تحقق اهداف برنامه‌های پیش‌بینی در همایش خبر داد.

Emirates arrested 12 Iranian divers

نظرهای خوانندگان

هر ننه قَمَری هنوز از راه نرسیده، لَگَدی محض ِ رضای ِ منطقه ای به ایران و شهروند هایش می زند، و یقین دارد که ج - ا هیچ واکُنِشی نشان نخواهد داد، ای کاش این دولتِ مِهرورز به دیگران و کینه ورز به شهروندانش، یک صدُمی از تعصُباتی که به موهومات داشت، نسبت به شهروندانش ابراز می کرد، ای کاش.

-- ایرانی ، May 9, 2007 در ساعت 01:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)