تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ورود گزارشگر الجزیره به مجلس ممنوع

غلامعلی حداد عادل اعلام کرد که از ورود گزارشگر شبکه الجزیره به مجلس به خاطر آنچه که توهین به آیت‌الله سیستانی خواند، جلوگیری می‌شود.

رییس مجلس‌‏هفتم ایران گفت: "این اهانت احساسات مردم عراق را جریحه‌‏دار كرد و مردم در برخی شهرهای عراق تظاهراتی در محكوم كردن اقدام خطای شبكه الجزیره برپا كردند".


«گفت و گو با حسن بحرانی مسئول شبکه الجزیره در تهران را درباره این اتفاق از اینجا بشنوید»

حداد عادل افزود: "ما نیز این اقدام شبكه الجزیره را محكوم می‌‏كنیم و آن را توطئه دشمنان اسلام و عراق می‌‏دانیم".

شبکه عرب زبان الجزیره، در برنامه "بدون مرز" خود مشروعیت آیت‌الله سیستانی را زیر سئوال برده بود.

حدادعادل اظهار داشت: "ضمن محكوم‌‏كردن این اقدام در مجلس تصمیم گرفته‌‏ایم از ورود خبرنگاران این شبكه به مجلس جلوگیری كنیم تا وقتی این شبكه رسما از این عمل نادرست خود در اهانت به آیت‌‏الله سیستانی عذرخواهی كند".

درهمین حال شش نفر از نمایندگان مجلس از وزرای امور خارجه و فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران خواستند تا نسبت به اخراج خبرنگاران شبكه خبری الجزیره از ایران اقدام کنند.

این نخستین بار نیست که گزارشگران الجزیره در ایران با اعتراض مواجه می‌شوند. در دیدار امیر قطر با محمود احمدی‌نژاد، وی از رییس‌جمهوری ایران درخواست کرد که ممنوعیت اعمال شده برای گزارشگران این شبکه لغو شود.

پیشتر مواضع این شبکه درباره خوزستان، حساسیت‌هایی را برانگیخته بود که در آپریل 2005 به تعطیلی دفتر آن در تهران انجامید.


از سوی دیگر در همین سال پس از اینکه این شبکه آیت‌الله سیستانی را پشتیبان اشغالگران عراق خواند، ایران سفیر قطر را به وزارت خارجه احضار کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)