تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احضار وزیر اطلاعات به مجلس برای توضیح بازداشت موسویان

علاءالدین بروجردی، رییس کمسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس ایران از احضار محسنی اژه‌ای، وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد، جهت توضیح درباره دلایل دستگیری حسین موسویان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، بروجردی درحاشیه جلسه علنی امروز یكشنبه مجلس در جمع خبرنگاران درخصوص بازداشت حسین موسویان عضو ارشد تیم سابق مذاكره كننده هسته‌ای گفت: "وقتی خبر بازداشت موسویان را شنیدیم با مسئولان وزارت اطلاعات تماس گرفتیم و از آنها خواستیم تا با حضور در جلسه كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درخصوص دلایل این بازداشت توضیح دهند".

قاضی سعید مرتضوی روز گذشته خبر بازداشت حسین موسویان را تایید کرد و اظهار داشت که وی در اختیار وزارت اطلاعات است.

خبرگزاری فارس پیش از این به نقل از یک منبع آگاه خبر داده بود که اتهام موسویان جاسوسی هسته‌ای است و پرونده وی در دست قاضی حداد است.

بروجرودی افزود: "با توجه به اینكه مسولیت این اقدامات بر عهده وزارت اطلاعات است و وزیر اطلاعات هم عضو دولت پاسخگوست، ما می‌توانیم در این زمینه از وزیر اطلاعات سوالات خود را بپرسیم".

رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: "برگزاری جلسه با وزیر اطلاعات در بعد از ظهر امروز بهتر از برگزاری این جلسه در روز سه‌شنبه كه كمیسیون جلسه دارد، است".

پیشتر علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و گفتگو کننده ارشد ایران در پرونده هسته‌ای، از دلیل بازداشت حسین موسویان اظهار بی‌اطلاعی کرده بود.

نظرهای خوانندگان

آقاي دكتر موسويان مغز متفكر و هسته اصلي مركز تحقيقات استراتژيك مي باشند.
اين رفتار ناروا و بهتان جاسوسي ، شايسته كارشناسي كه 30 سال عمر خود را براي بهبود شرايط ديپلماسي ايران گذرانيده است ، نيست.
شايسته نيست كه گروهي ، ناتواني و استيصال خود را در تهمت زدن به ديگران ، بهانه جويند.
شايسته نيست كه آبروي كسي به بازي گرفته شود كه سالها آبروي ايران را حفظ كرده است.
لطفا در بازيها و انتقام جووييهاي سياسيتان ، شرف و وجدانتان را از ياد نبريد.
لطفا از ياد نيريد كه آقاي دكتر موسويان چگونه ماهرانه بيش از 2 سال همه دنيا را يازي داد تا شما اهداف هسته ايتان را پيش ببريد.
در شرايطي كه به علت عدم ثبات اقتصادي ، كسي حاضر به سرمايه گذاري در ايران نبود و سرمايه ها به سمت كشورهايي مثل دوبي روانه شد ، آقاي موسويان سعي در جذب اعتماد و بستر سازي سرمايه داراني همچون آقاي ثابت داشتند.
ايشان كميسيونهاي پرداختي از شركتهاي خارجي مورد معامله را ضمن اطلاع به مسئولين ، صرف ساخت حوزه هاي علميه و مراكز آموزشي نموده اند. چرا چشمانتان را به حقايق بسته ايد؟ شرمتان باد...
كوروش امير شاه

-- كوروش امير شاهي ، May 7, 2007 در ساعت 03:00 PM

چو پرده دار به شمشیر می زند همه را
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

-- بابک تفرشی ، May 7, 2007 در ساعت 03:00 PM

اینها همه دلیل بر ناتوانی عناصر استبداد نظام است

-- عبدالقفور ضیائی ، May 8, 2007 در ساعت 03:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)