تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۵ اردیبهشت


سرخط آخرین خبرها در نیمروز شنبه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۶
۵ مه ۲۰۰۷

منبع: خبرگزاری فرانسه

کابل، افغانستان: طالبان اولتیماتوم برای اجرای خواسته‌هایش در قبال آزادی گروگان‌های فرانسوی و افغانی خود را یک روز به تعویق انداخت. سخنگوی طالبان امروز در تماسی با خبرگزاری فرانسه گفت اولتیماتوم مذکور را، به خاطر انتخابات فرانسه، یک روز به عقب انداخته‌اند. طالبان در قبال آزادی یک گروگان فرانسوی و چهار گروگان افغان خود، که ماه پیش ربوده شدند، خواستار خروج نیروهای فرانسه از افغانستان یا تبادل آنها با زندانیان طالبان شده است.

نایروبی،‌ کنیا: یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی کنیا امروز ناپدید شد. پرواز ۵۰۷ که با ۱۱۵ مسافر از آبیجان عازم نایروبی بود،‌ امروز به مقصد نرسید و اثری از آن در رادارها نیز دیده نمی‌شود. بیم آن می‌رود که این هواپیما سقوط کرده باشد.

پاریس، فرانسه: دور پایانی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه فردا ششم مه برگزار می‌شود. البته رأی‌گیری در سرزمین‌های ماوراء بحار فرانسه امروز انجام می‌شود و نتایج آنها نیز تا فردا شب مخفی خواهد ماند. در دور نخست انتخابات، نیکولا سارکوزی با کسب ۳۱.۲ درصد آرا و سگولن رویال با کسب ۲۵.۹ درصد آرا به این مرحله راه یافته بودند. مناظره‌ی تلویزیونی دو رقیب انتخاباتی که چهارشنبه شب برگزار شد، به‌خاطر پرخاشگری و سوءرفتار هر دو رقیب، موجی از اعتراضات را برانگیخت.

کی‌یف، اوکراین: ویکتور یوشچنکو، رییس جمهوری، و ویکتور یانوکوویچ، نخست وزیر اوکراین،‌ بر سر برگزاری پیش از موعد انتخابات پارلمانی به توافق رسیدند.

میامی، آمریکا: بر اثر واژگون شدن قایقی پر از پناه‌جویان هائیتی ۲۲ تن کشته و دهها تن ناپدید شدند.

برازیلیا، برزیل: برزیل اعلام کرد تصمیم گرفته است حق ثبت‌شده‌ی شرکت معظم داروسازی «مِرک» را در داروی کلیدی ایدز نادیده بگیرد و داروی ارزان‌تری را از هند به‌جای آن به بازار این کشور عرضه کند.

مانیل، فیلیپین: شورشیان کمونیست با حمله به شهردار جزیره‌ای در جنوب پایتخت فیلیپین، دو تن از محافظان او را کشتند و خودش را به گروگان گرفتند. شهردار ساعاتی بعد آزاد شد.

داکا،‌ بنگلادش: روز جمعه در جریان یک حادثه‌ی عجیب در بنگلادش ۸ تن کشته شدند. حادثه زمانی رخ داد که مسافران مست یک قایق بر سر دخترهای موجود در قایق به نزاع پرداختند. با نزدیک شدن گشت دریایی پلیس،‌ بیش از صد تن از نزاع‌کنندگان به آب پریدند که برخی از آنان غرق شدند. تاکنون جسد ۸ تن از غرق‌شدگان از آب گرفته شده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)