تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

شورای نگهبان طرح تجمیع انتخابات را رد كرد

شورای نگهبان، طرح تجمیع انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دهمین دوره انتخابات ریاست‌‏جمهوری ایران را مغایر اصول قانون اساسی دانست و آن را رد كرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، به دنبال اصلاحات مجلس بر روی طرح "طرح تجمیع انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دهمین دوره انتخابات ریاست‌‏جمهوری" و ارجاع دوباره این طرح به شورای نگهبان، طرح مزبور در جلسه رسمی این شورا در روز چهارشنبه، دوازدهم اردیبهشت ماه جاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای این شورا طرح مزبور را با اصول قانون اساسی مغایر شناختند و رأی به رد این طرح دادند.

پیش از این شورای نگهبان در یك مرحله "طرح تجمیع انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و دهمین دوره انتخابات ریاست‌‏جمهوری" را مغایر با اصول قانون اساسی شناخت و این طرح را به مجلس عودت داد. با اصلاحات به عمل‌‏آمده در مجلس، این طرح دوباره به شورای نگهبان واصل شد كه این شورا نیز مجدداً طرح مزبور را مغایر با اصول قانون اساسی شناخت.

بر اساس مصوبه مجلس هفتم، انتخابات دوره هشتم مجلس و دوره دهم ریاست‌‏جمهوری در نیمه اول آبان ماه سال 1387 به طور همزمان در سراسر كشور برگزار می‌‏شود.

اگر مجلس و شورای نگهبان به توافق نرسند این مصوبه به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)